Megújul az ötös BMW

2003.03.31. 17:30

Villámsebesen járják be a fotók a világsajtót: a képeken az ötös BMW végleges változata látható, amely állítólag heteken belül, a New York Motor Shown kiállításra kerül.

 
   
   

A képeken jól látható, hogy az újdonság formájáért a hetest megálmodó Chris Bangle és csapata volt a felelős, ahogy az is, hogy valaki rászólhatott a formatervezőkre, hogy vegyenek vissza egy kicsit a tempóból. Így az új ötös sokkal jobban közelít a kategóriában megszokott stílushoz, mint nagyobb testvére. Ennek ellenére az autó a TotalCar sebtében összehívott egyszemélyes BMW-dizájnügyi bizottsága szerint még mindig sokkal érdekesebb mint amilyen szép, ami leginkább a finoman szólva is bizonytalan stílusú hátsó traktusnak köszönhető. Az autó eleje ellenben kiérdemli a "vadorzó" titulust, ami a haragos ívű lámpáknak, és a legváratlanabb helyeken beiktatott finom éleknek köszönhető.

 
   
   

Az M7-es belső sávjában bizonnyal ő lesz a király, menekül majd, aki meglátja a tükörben. Persze hogy mennyire lesz igazunk, azt a vásárlók döntik majd el, de a típus vonzerejét valószínűleg nagy részben belső értékei adják majd.

Ezen a téren ugyanis maradt minden a régiben, már ami az alaposságot illeti: a BMW kitett magáért, beleadott apait, anyait. Lesz az ötösben minden, Dynamic Drive fantázianevű elektronikusan felügyelt légrugózás automatikus magasság- merevség- és csillapítás-állítással, a sebességtől függően változó áttételű kormánymű (Active Front Steering), egyszerűsített iDrive kezelői felület, kanyarba is bevilágító lámpa, és persze vezetést segítő elektronika kosárszámra.

 
   
   

Emellett tágasabb lesz az utastér és több mint 500 literes a csomagtartó, így egy komoly családi kirándulás sem hozhatja majd zavarba az új ötös tulajdonosát. A motorválaszték kezdetben a 170 lóerős 2,2 literes hathengerestől (520i) indul majd, de lesz 2,5 192 lóerős és 3 literes 231 lóerős soros hathengeres, valamint 4,4 literes 333 lovas V8-as és 3 literes hathengeres turbódízel 218 lóerő teljesítménnyel.

Az árak állítólag valahol 33.000 euró körül kezdődnek majd, a V8-as változatok ára pedig a 60.000 eurót súrolhatja.