[Áprilisi tréfa]
2005-től csak elsőkerék hajtású autókat készít a BMW. A fő
modelleket,
a 7-es, az 5-ös és a 3-as szériát több lépcsőben alakítják
át. A legkisebb modellekben már sikerült elérni, hogy a motor
hosszirányú beépítése megmaradhat, az 5-ösben és a 7-esben egyelőre
dolgoznak az új hajtásláncon. A változtatásokra elsősorban azért
szánta el magát a cég, mert az utóbbi időben egyre kisebb a
kereslet a sportos viselkedésű autókra.
Az M Sport a Matiz III. generációját készíti majd, egy kompresszoros V6-ossal. Később állítólag kisebb motorokkal is kapható lesz, végül a versenypályákra szánt négykerék hajtású Matiz WRC következik, soros négyhengeres turbóval. Mivel a Matiz III a szélességéhez képest még mindig meglehetősen magas autó lesz, az angliai székhelyű Cosworth cég különleges futóművet készít, ami teljesen új megoldásokkal ötvözi a merev hidat a dupla keresztlengőkaros felfüggesztéssel. A megoldáson régóta dolgoztak már, de úgy tűnik, most érnek vele a célegyenesbe, és ha beválik, valószínűleg más gyártók is átveszik. Ilyen például a raliban régóta a Subaruval szimbiózisban élő Prodrive, de a Skoda motorsport részlege is az érdeklődők között van.
Forrás: FoA Auto News