Sikerült lefényképezni a legkisebb Mercedes
utódjának prototípusát, amely a hírek szerint már a jövő nyáron
piacra kerülhet. Sajnos
a gyár álcázásra szakosodott munkatársai igen alapos munkát
végeztek, így a részletekről nem derül ki túl sok, csak az
állapítható meg biztosan, hogy megmarad az egyterű felépítés és a
speciális padlókeret, de az autó méretei érezhetően megnőnek. Itt
azonban vége is a fotóból leszűrhető információknak, így
kénytelenek vagyunk az egyre számosabb pletykákat segítségül hívni,
ha többet akarunk tudni az autóról.
Jól értesült forrásaink szerint az új A-osztály alapkivitele a mostani hosszú tengelytávú változathoz hasonló méretű lesz, azaz kb. 3,8 méter hosszú. Ez a méret az autó sajátos felépítésével együtt lehetővé teszi egy alsó-középkategóriára jellemző, kb. 400 literes csomagtér kialakítását úgy, hogy a hátsó lábtér is elfogadható méretű maradhat. A másik praktikus részlet, amely tovább növelheti az autó használhatóságát, a flexibilis ülésrendszer, amely a hírek szerint annyira hasonlít majd az Opel Zafira Flex7 rendszeréhez, amennyire az az Opel szabadalmainak megsértése nélkül lehetséges. Természetesen a következő A-osztálynak is lesz hosszabb tengelytávú változata, amely a becslések szerint 4,15 méter hosszú lehet, és akár egy harmadik üléssort is képes lesz befogadni, így valóban konkurenciát jelenthet a kompakt egyterűek számára. Mindkét modell belső terében az eddigieknél jobb minőségű anyagokat találhatunk majd, különösen, ami a műszerfalat és környékét illeti.
A jelenlegi A-osztály gyenge pontjaként számon tartott utóművet alaposan átdolgozták, így a hírek szerint az új modell stabilitása legalábbis a konkurencia szintjén áll majd, a jávorszarvas-teszthez hasonló fiaskó nem fordulhat elő az új modellel ESP nélkül sem. A motorválasztékról egyelőre csak annyit tudunk, hogy a benzines egységek közvetlen befecskendezésesek lesznek, teljesítményük 90 és 190 lóerő közé esik. A legerősebb változatokban valószínűleg a C osztályban alkalmazott 1,8 literes kompresszoros egységekhez hasonló motorokat találunk majd. A dízelmotor-választékról már korábban beszámoltunk: egyféle kétliteres négyhengeresről van szó, amely három teljesítményszinten - 90, 110 és 130 lóerővel - lesz elérhető.
A típus ötajtós változatai legjobb tudomásunk szerint 2004 elején mutatkozhatnak be, vagy Detroitban, vagy Genfben.