A pletykák szerint újabb változat készül a
Citroën kisautójából, amely nehezebb terepen is boldogul. Az új
modellváltozat kialakításakor
a Peugeot Partner Freeway-nél már kipróbált receptet
követik, azaz a műszaki alapokat változatlanul hagyják, de a
konkurencia szabadidő-autóihoz hasonlóan megemelik az autót és
masszív hatást keltő optikai elemekkel erősítik a terepjáró-érzést.
Ugyanakkor
ebben a modellben sem alkalmaznak négykerék-hajtást,
legfeljebb egy korlátozottan önzáró differenciálmű kerülhet a
hajtásláncba, amely laza útfelületen gondoskodik az erő biztosabb
átviteléről.
Terepjáró-ügyben a PSA az utóbbi években meglehetősen bizonytalannak mutatkozott. A legfontosabb akadály, hogy a cégcsoport évek óta nem rendelkezik szériagyártású személyautókban is használható négykerék-hajtással annak ellenére, hogy különféle raliversenyeken ma is sikeresen alkalmazzák ezt a technológiát. A fejlesztést nem is a tapasztalatok hiánya, hanem a költségek várható nagysága akadályozza, amelyek Európában és a PSA más jelenlegi piacain csak igen hosszú idő alatt térülnének meg. A megoldást hosszabb távon az észak-amerikai piacra való visszatérés jelentheti, ahol létszükséglet lenne az összkerék-hajtású modellek bemutatása, de erre a legbátrabb elemzők szerint is legalább három évet várni kell, míg a PSA kiépíti az újabb piac ellátásához szükséges gyártókapacitást.
A Partner Freeway és a még az idén megjelenő C3 alapú szabadidő-autó két célt szolgál: egyrészt ezekkel modellekkel az átlagosnál alacsonyabb áruk és praktikus kialakításuk révén versenyre lehet kelni a többi autógyártóval az európai szoft-terepjáró piacon, másrészt így tapasztalatokat gyűjthetnek a későbbi négykerék-hajtású modellek megépítéséhez, amelyeket már Amerikában is forgalmaznak majd.