A Daihatsu végleg abbahagyja 1500-1600 köbcentis motorok, és a kompakt kategóriába sorolható autók fejlesztését. Az így felszabaduló erőforrásokat a japánban igen népszerű kisautók, és szuperminik, valamint az 1 literes, vagy annál kisebb erőforrások tökéletesítésére fordítja. A cég megmaradó nagyobb modelljeibe a Daihatsu anyacége, a Toyota szállít majd motorokat. A tendencia már korábban is érezhető volt, hiszen a cég korábban leállította az alsó középkategóriás Applause és a Charade modellek gyártását, idén pedig az utolsó ezrötös, a csak Japánban árusított Pyzer is nyugdíjba vonul. A Daihatsu főképp 600-800 köbcentis miniautóinak köszönheti hazai népszerűségét, míg Európába az egyliteres típusai közkedveltek. A döntés egyértelműen a Toyota érdekeit szolgálja, hisz így teljesen megszűnik a Yaris és a Corolla belső konkurenciája.