VW Golf: újabb fantomképek

2003.04.23. 11:01

 
   
   

Közel a nagy pillanat: az idén ősszel bemutatkozik a kompakt VW új generációja. A fantomképeken az új Golf látható, és ha feltételezzük hogy az Auto Motor und Sport rajzolói nem tévedtek nagyot - ilyen közel a bemutatóhoz nem nagyon szoktak - akkor megállapítható, hogy a Volkswagen ezúttal is megtalálta a középutat a konzervativizmus és az újítások között. A képen látható autó hordozza a két korábbi Golf-generáció legfontosabb jellegzetességeit, a vaskos C oszlopot, a szinte függőleges hátfalat és a lekerekített első lámpákat, de a meredeken emelkedő övvonal, a motorháztető vonala és a jellegzetes vigyori hűtőrács már a Polóval megkezdett új formatervezési irányt követi. Az eredmény: az ötös első ránézésre Golfként azonosítható, de mégis friss hatást kelt.

 
   
  Ilyennek képzeli a művész a Golf Kabrió következő generációját  

Az új formaterv mellett az ötödik Golf generáció legfontosabb újdonsága a méreteiben keresendő: tengelytávja 6, teljes hossza 5, szélessége 2,3, magassága pedig 3,4 centiméterrel lesz több, ami elsősorban az utastérbe hoz érezhető változást. A hátsó ülésen utazók lábtere végre eléri, sőt, a hosszirányban mozgatható üléspadnak köszönhetően akár meg is haladhatja a kategóriától elvárt szintet. Alaphelyzetben a csomagtartó is nagyobb lesz, igaz, csak tíz literrel, de a 340 literes térfogat a kategóriában így is megfelelőnek mondható.

Eddig összesen négy karosszériaváltozat megjelenése valószínű: mindenképp lesz három- és ötajtós változat, de állítólag készül egy magas tetejű Golf is, amely az ötajtós Fiat Stilóra emlékeztet majd, és persze a páratlan számú Golf szériáknál elengedhetetlen kabrió. E két utóbbi változat 2004-ben illetve 2005-ben várható. A kombi viszont kimarad a választékból, ami érthető is: szerepét részben a Touran buszlimuzin, részben pedig a magas belterű Golf veszi át.

 
   
   

A motorpalettáról egyelőre eléggé keveset tudunk, bár valószínű, hogy nagy újdonságok nem lesznek. Valószínűleg megmarad az 1,4 literes 75 lóerős alapmotor, a csúcsot pedig továbbra is a 3,2 literes VR6-os jelenti majd. A benzinmotorok közt megtalálhatók lesznek a korábban bemutatott közvetlen befecskendezéses FSI motorok, és az új kétliteres TDi dízel több változata is.

Az Auto Motor und Sport becslése szerint az autó alapára 15.500 euró körül várható, amihez az eddiginél gazdagabb biztonsági és kényelmi felszereltség tartozik.