Középmotoros roadster a VW-től?

2003.04.24. 17:40

Egyre több pletyka kering egy elérhető árú VW sportkocsiról, amely az Opel Speedster, az MG TF és a Toyota MR2 riválisa lehet. A legfrissebb hírek szerint az autó tervezésének legfontosabb szempontjai között szerepel a megfizethető ár és az alacsony tömeg, amely lehetővé teszi, hogy a roadster viszonylag kis teljesítményű motorral is kiemelkedő menetdinamikai paraméterekkel rendelkezzen.

 
   
   

A pletykák szerint az jármű tömegét szeretnék 700 kg alatt tartani, amit a könnyű vázszerkezet mellett a kényelmi extrák - szervokormány, légkondicionáló, elektromos ablakemelő, stb. - mellőzésével szeretnének elérni. Ugyanakkor a VW állítólag nem köt kompromisszumot a biztonság terén, így sem a légzsákok, sem az ABS és az ESP nem hiányzik majd az autóból.

A korábbi terveket, miszerint az új modellt dízelmotor hajtaná, ismereteink szerint elvetették a dízelmotorok nagy súlya és a modern, kis fogyasztású közvetlen befecskendezésű motorok megjelenése miatt. A VW sportkocsit várhatóan az új 150 lóerős két literes FSI motor hajtja majd, amelyhez az Audi TT-ből már ismert félautomata DSG váltó csatlakozhat. Becslések szerint a típus ezzel a négyhengeressel kb. 5,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, végsebessége pedig elérheti a 235 km/h-t. A roadster formai megoldásairól egyelőre nem tudunk túl sokat, bár felépítését tekintve állítólag emlékeztet a fantomképünkön látható járműre, az orr kialakítása pedig a végül közvetlenül a gyártás előtt leállított Nardo projekt hatásait viseli magán.

Az új modell állítólag már az új igazgató, Bernd Pischetsrieder hatására született, aki igyekszik visszakormányozni a VW-t a régi jól bevált útra, azaz újra a szélesebb tömegek számára szeretne elfogadható árú, kimagasló minőségű, és a lehetőségekhez mérten izgalmas átlagautókat készíteni Volkswagen márkanéven, meghagyva a prémium-kategóriát az Audinak, a Bentleynek és a Lamborghininek. Úgy tudjuk, hogy az új kétüléses első példányát már az év végén esedékes Tokyo Motor Show-n ki szeretné állítani a gyártó, de a gyártás megkezdése legkorábban 2005 elejére várható.