A C 200 CDI és a C 220 CDI két új négyhengeres dízelmotort kapott. Mindkét motor ugyanazon a 2,2 literes négyhengeres motorblokkon alapul, de az átalakításoknak köszönhetően erősebbek és takarékosabbak lettek.
A C 200 CDI motorjának fejlődése a számok
alapján látványosabb: a legnagyobb
teljesítménye 116-ról 122 lóerőre emelkedett, legnagyobb
nyomatéka 250 helyett immár 270 Nm, amely 1400-as és 2800-as
percenkénti fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll,
vegyes használatban mért átlagos fogyasztása pedig a limuzin
karosszériával
6,3-ról 5,9 literre csökkent, 100 km-en. A nagyobb
teljesítménynek köszönhetően az autó gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra
11,7 másodperc alatt mehet végbe, azaz 0,4 másodperccel gyorsabban,
mint eddig, a végsebesség pedig 202-ről 208 km/h-ra nőtt.
A C 220 CDI-ben használt motor legnagyobb teljesítménye továbbra is 143 lóerő, de legnagyobb nyomatéka 25 Nm-rel nagyobb lett, azaz már eléri a 340 Nm-t, fogyasztása pedig 6,4 helyett 5,9 vegyes ciklusban 100 km-en. Ezt a változatot emellett két kiegyensúlyozó tengellyel is kiegészítették, ami jelentősen csökkentette a járás közben fellépő rezgések, és ezzel a zajok mértékét.
A motorok fejlődését első sorban az új
befecskendező rendszer tette lehetővé: a közös nyomócsöves
szerkezet rendszernyomása 145-ről 155 barra nőtt, a befecskendezési
csúcsnyomás 1350 barról 1600-ra emelkedett. Emellett új, hat
helyett hét nyílással rendelkező fúvókákat és szükség esetén
két egymást követő előbefecskendezési ciklust alkalmaznak,
így sokat javulhatott az égés egyenletessége, ami az égési zaj
csökkenését és a hatásfok növekedését eredményezi. Az új motorokon
már elektronikusan vezérelt változó geometriájú turbófeltöltőt
találunk, ami jótékony hatással van az alacsony fordulaton
jelentkező forgatónyomatékra.
A C-osztályon a két új motorváltozat bevezetése mellett más fejlesztések is történtek, így átprogramozták a típusban alkalmazott ötsebességes automataváltót, amely így még simább váltásokra képes, az ESP szenzorrendszerét keréknyomás-ellenőrzővel bővítették, az ablaktörlőket pedig lecserélték a nagyobb modelleken már alkalmazott, szélcsatornában fejlesztett, hatékonyabb változatokra.