Nagyobb lesz az új 3-as BMW

2003.05.05. 12:03

Az új középkategóriás modellel helyet csinálnak az 1-es néven ismert kis BMW-nek. A legfrissebb információk szerint a közvetkező hármas BMW több szempontból is túlmutat majd az elődmodellen: nem csak mérete és tömege lesz nagyobb, de az ára is növekszik majd, viszont ennek megfelelően igényesebb műszaki megoldásokat vonultat fel, mint bármelyik elődje.

 
   
   

A leglátványosabb változás talán a tengelytáv hatvan milliméterre becsült növekedése, ami elsősorban az utastér helykínálatára lesz jótékony hatással. Emellett az új modell a kiszivárgott információk szerint mintegy három centiméterrel magasabb is lesz, mint az elődmodell, bár ez a változás az emelkedő övvonal és a magas farrész miatt nem olyan látványos. Az autó formaterve - legalábbis a korábbi kémfotók alapján készült fantomképek tanúsága szerint - konzervatívabb lesz mint a 7-es vagy a nemrég leleplezett 5-ös sorozat, ami érthető is, hiszen a hármas jelenleg a BMW legnépszerűbb modellje, nagyjából az összes eladott BMW fele ebből a sorozatból kerül ki. Ennek ellenére néhány részlet hasonlóképp változik mint a nagyobb típusok esetében: az autó többek közt szélesebb "veséket" kap és a lámpatestek is eltérnek a manapság megszokottaktól.

 
   
   

A hírek szerint a 115 lóerős 1,6 és 1,8 literes alapmotorok helyét - legalábbis a nyugat-európai piacokon - végleg felváltja a jelenleg a 318i-ben szereplő kétliteres 143 lóerős négyhengeres egy továbbfejlesztett változata. A többi motorról egyelőre kevés konkrétumot tudunk, bár a paletta nagyrészt állítólag a jelenlegi soros hathengeres egységek alaposan továbbfejlesztett változataiból áll majd. Jóslásokba azért sem bocsátkoznánk szívesen, mert egyes források szerint az erősebb motorok egy részénél az eddigi, alapvetően mechanikus szelepvezérlést elektromágneses szelepmozgatás váltaná fel, ami alapvetően változtathatja meg a motorok paramétereit. Az viszont sokkal biztosabbnak látszik, hogy az új hármasban mind az automata, mind a kéziváltók helyét új fejlesztésű hatsebességes egységek veszik át. A futómű állítólag a legjobb és egyben a legdrágább konstrukció, amelyet 3-as BMW-ben valaha alkalmaztak: a zömmel alumínium alkatrészek nagy része az 5-ös és a 7-es sorozatból származik, a drágább változatokban pedig aktív elemeket alkalmaznak.

A 2005-ben megjelenő 3-as modellcsalád szűkebb lesz, mint a jelenlegi, bár ez nem meglepő: a kompakt szerepét az 1-es és 2-es sorozat veheti át, a 2006-ban és 2007-ben megjelenő kupé és kabrió pedig már a BMW új névadási rendszerének megfelelően 4-es sorozatként mutatkozhat be a 3-astól jócskán eltérő tartalmi és formai jellegzetességekkel. Így a 3-as típusjelzés megmarad a négyajtós limuzin és a kombi változatok számára. Egyes források szerint a kisebbik középkategóriás modell alapára mintegy 3000 euróval haladja majd meg a jelenlegi modell induló árát, bár az ilyen típusú találgatás véleményünk szerint egy kicsit még korai.

Fotó: AMS

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.