Biztos helye van a két új Alfa modellnek a Fiat terveiben: a milánói márka 2007-es amerikai visszatérésekor a Brera nyitott és csukott változata, valamint a Kamal hobbiterepjáró vezeti majd az offenzívát. Az Alfa Romeo amerikai visszatérését eddig kétszer halasztották el: előbb 2005-re majd 2007-re módosítva az eredetileg tervezett 2004-es dátumot.
A késlekedés a Fiat csoport pénzügyi nehézségei
mellett az Egyesült Államok piacán létfontosságú Spider-utód körüli
bizonytalanság volt. A Projekt 938 kódnevű autó fejlesztését
ugyanis eredetileg a Stilo alapjául is szolgáló elsőkerék-hajtású
C-D-H padlólemez felhasználásával kezdték meg, később azonban
áttértek a GM Epsilon padlólemezének használatára, majd ezt a
tervet is elvetették, és a Saabbal közösen kialakított Premium
padlólemez alapján folytatták a munkát. A sok bizonytalankodás
végére az új vezetés döntése tett pontot:
végleg leállították a Pininfarina formatervén alapuló modell
fejlesztését az Italdesign-féle Brera tanulmány szériaváltozata
kedvéért, így végül ez, a
Projekt 939 néven készülő modell válthatja le a Spidert és a
GTV-t. Az autó a kiszivárgott információk szerint külsőre alig
különbözik majd a Brera tanulmánytól, bár több mint valószínű, hogy
a motortérben a Maserati V8-asa mellett - vagy helyett - négy és
hathengeres motorokat találunk.
Az amerikai offenzíva másik fontos fegyvere a
Maserati Kubanggal közös padlólemezre épülő sportos hobbiterepjáró,
amellyel
egyesek szerint leváltják a 166-ost, mások szerint csak
kiegészítik a jelenlegi kínálatot. Az igazán nagy nyereséget
hozó tömeges eladásokat persze nem a Brerával vagy a Kamal néven
ismert szabadidő-autóval szeretnék elérni. Erre ott lesz a 156-ost
felváltó új típus, amelyet a Saab-féle Premium padlólemezre
építenek, és a 147-es utódja, amely állítólag a következő Stilo és
a két generációval későbbi Astra közös alkatrészeit használja majd.
ekes, hogy az új vezetés elképzelései szerint a terjesztésnél elsősorban nem a GM hálózatát veszik igénybe Amerikában: elsősorban azt a kb. 40 autókereskedést szeretnék bevonni a munkába, amely az 1995-ben bekövetkezett teljes kivonulás előtt az utolsó pillanatig kitartott az Alfa Romeo mellett, valamint a jelenlegi partnereket, akik Maserati értékesítéssel foglalkoznak. Emellett az érdeklődő GM kereskedéseket is hajlandók az új Alfa hálózatba integrálni, de a korábbi híresztelésekkel ellentétben nem kívánják az amerikai óriásvállalat hálózatában, a Cadillac és a Saab márkákkal együtt árusítani az Alfa Romeókat. " Olyan kereskedőkkel szeretnénk együttműködni, akik lelkesen vállalják a terjesztést, és nem olyanokkal, akik csak egy újabb kényelmetlen kötelezettségnek tekintik az általunk gyártott autók forgalmazását" - mondta Daniele Banderia, az Alfa Romeo elnöke.