A C2 hivatalos bemutatója az őszi Frankfurti Autószalonon lesz, de addigra már nemigen lesz mit közölni a kivételesen népszerű Saxo utódjáról. Az autó formáját már Genf óta ismerjük, ahol C2 Sport néven láthattuk az autó rali-változatát, most pedig a szériaváltozat legfontosabb paramétereit és néhány képét tette közzé a Citroën.
Kezdjük talán a méretekkel: a C2, 3,66 méter hosszú, 1,66 méter széles és 1,46 méter magas, tengelytávja pedig 2,31 méter, a nagy testvérnél, az ötajtós C3-nál 190 mm-el rövidebb és 70 mm-el alacsonyabb. Az azonos szélesség miatt viszont a különbség leginkább csak a hátsó ülések és a csomagtér együttes térfogatában érhető tetten. Ezt a hátrányt az autó ötletes kialakításával igyekeztek minimalizálni a tervezők. A dönthető támlájú és hosszirányban is állítható hátsó üléssor igény szerint lehetővé teszi két felnőtt kényelmes elhelyezését vagy egy nagybevásárlás összes csomagjának elhelyezését.
A csomagtér pakolhatóságát emellett a harmadik
ajtó osztott kialakítása is segíti: a kisebb csomagokat a
felfelé nyíló hátsó ablakon lehet át is betehetjük, míg a
nagyobb pakkok elhelyezésében a lefelé nyíló,
100 kg-ig terhelhető alsó ajtórész jelent segítséget.
Ráadásul ez a megoldás nagy segítség lehet szűk helyen való
parkolásnál, hiszen kinyitva fele akkora helyet foglal, mint a
hagyományos egyben felfelé nyíló csomagtér-ajtók.
A Citroën a praktikus kialakítás mellett
szokatlanul gazdag felszereltség-listával igyekszik újabb
vásárlókat elhódítani a konkurenciától: a C2-be a megrendelt
változattól és a vásárló pénztárcájától függően kerülhet többek
közt automata légkondicionáló, elektromos szervokormány,
távirányítású hangrendszer, esőérzékelős ablaktörlő,
fényerő-érzékeny automatikus lámpák, parkolóradar, hat légzsák,
ESP, ABS, kipörgés-gátló és elektronikus fékerő-elosztó, szóval
majdnem minden, amit manapság egy ekkora autóhoz kívánni lehet.
A motorválaszték négy egységből áll majd: a leendő vásárlók választhatnak a PSA jól ismert 1,1 literes 61 lóerős és 1,4 literes 75 lóerős benzinesei, valamint a 68 lóerős 1,4 literes turbódízele közül, a sportos VTR-be pedig 109 lóerős 1,6 literes motor kerül. A motorok a hagyományos kézi váltó mellett választhatók az robotizált Sensodrive váltóval is.
Az autó Nyugat-Európában a bemutató után néhány héttel már elérhető lesz, de a hírek szerint Magyarországon is bemutatkozhat még az idén.