A Financial Times értesülése szerint a Volkswagen eddig vegyesvállalati formában működő kínai érdekeltségeiben 100%-os tulajdont szeretne szerezni. Ma a Kínában üzemelő autógyárak zöme részben állami kézben van, és ez csak akkor változhat, ha a Távol-Keleti ország belép a Kereskedelmi Világszervezetbe (WTO) - ami akár még ebben az évben bekövetkezhet. A VW törekvéseit részben az indokolja, hogy Kína WTO-tagságával megnyílnak a határok a külföldön gyártott termékek előtt, és a német gyártónál úgy gondolják, hogy a kiéleződő versenyhelyzetben nagyobb mozgástérre lesz szükségük. A nagyobb szabadság főképp a beszállítók megválasztásánál jelentene előnyt, amit a Volkswagen kulcsfontosságúnak tart a minőség javításában, és ezzel a versenyképesség növelésében. A VW az elsők közt jelent meg a kínai személyautó-piacon, és mára igen jó pozíciókat szerzett. A cég tervei szerint a következő néhány évben 1,3 milliárd dollárt költenének kínai üzemeik korszerűsítésére.