Tizenöt éve perel a Suzuki

2003.05.21. 16:39

 
   
   

Most folytatható le az 1988-ban kezdett eljárás az egyik legismertebb amerikai tesztlap, a Consumer Reports ellen. Az ősrégi történet egy cikkel kezdődött, amelyben az odaát Samurai, nálunk Jimny néven futó mini-terepjárót az átlagnál sokkal borulékonyabbnak nevezték. A Suzuki ezt az állítást cáfolta, és úgy vélte, hogy a Consumer Reports, amelynek a véleményért sok millió amerikai vásárló veszi figyelembe, saját példányszámának növelése érdekében közölte a cikket. Ugyanakkor úgy vélték, hogy a korábban az Egyesült Államokban évi 120.000 példányban eladott Samurai épp a kérdéses írás megjelenésének következtében lett kegyvesztett a vásárlók körében, elveszítve híveinek mintegy 70 %-át. Az ügy azért került elő újra, mert a bíróság most jelentette be, hogy a Suzuki perre mehet a Consumer Reportssal, és megpróbálhatja bizonyítani saját igazát. Az újság egyébként azóta sem hagyott fel az autógyártók kemény kritizálásával, legutóbb például a Mitsubishi Montero terepjáró úttartását minősítette elfogadhatatlannak.