Subaru: sportkocsi helyett terepjáró

2003.05.26. 13:55

A Subaru terméktervezésért felelős vezetője, Kiyoshi Sugimoto az új modell bemutató sajtótájékoztatóján választ adott néhány, a cég jövőjét érintő kérdésre is.

 
   
   

Azt már korábban is sejthettük, hogy a Subaru termékpalettája kibővítését tervezi, most azonban a legfontosabb irányokról is képet alkothatunk. Sugimoto cáfolta, hogy a Subarunál az SVX sportkupé utódjának fejlesztése folyna, mondván, hogy jelenleg sokkal fontosabb piaci szegmensekre koncentrálnak. Konkrétan a nagy terepjárók piacát említette, ami egybecseng a korábbi pletykákkal: a Subaru a BMW X5-ös és a Volvo XC90 kategóriájába szeretne betörni legújabb modelljével, amely a Subaru Forester nagytestvéreként jelenne meg a kínálatban. Egyesek szerint a Subaru nagy szabadidő-autója később más GM márkanevek alatt is megjelenhetne, egyebek közt Saab, Opel vagy Buick modellként is.

A másik, még ennél is közelebbi újdonság a paletta másik végén helyet foglaló Justy új változata, amely várhatóan már az idei Frankfurti Autókiállításon látható lesz. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Suzuki Swifttel megegyező, Esztergomban gyártott korábbi modellt saját fejlesztésű autóval váltják-e fel, avagy újabb idegen típust címkéznek át, hogy továbbra is jelen lehessenek a kisautók piacán.

Sugimoto mindemellett azt is megemlítette, hogy már készülnek a modellpaletta formai megújítására, amelyben központi szerepet szánnak Andreas Zapatinasnak, a Fiatnál hírnevet szerzett görög tervezőnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.