A felújított Mondeón ugyan minden olyan
részlethez hozzányúltak, amelyhez egy típusfrissítés során szokás,
a változás mégsem szembetűnő. A legjellegzetesebb talán a
változatlan formájú hűtőrács krómkerete, amellyel elegánsabbá
igyekeztek tenni az autót. Fanatikus rajongóknak bizonyára azonnal
szemet szúr az új lökhárító is a nagyobb beömlőnyílással és a
sajátos trapezoid formájú ködlámpákkal, amelyek jobban illeszkednek
az autó formavilágához a korábbi kis kerek egységeknél. További
újdonság az oldalablakok alsó peremén végigfutó krómcsík, a fehér
indexburák hátul és oldalt, a nagyobb visszapillantó tükrök,
valamint a krómszínű kilincsek és a kombikon a szintén fémes hatású
tetősínek. Láthatóan
szó sincs dizájn-forradalomról, csupa apró beavatkozások
történtek, amelyek inkább csak tudat alatt befolyásolják a
vásárlókat.
Műszaki téren sokkal egyértelműbb kiegészítéseket kapott a típus. A leghangosabban a Duratec SCi motor bevezetését propagálja a Ford. A 130 lóerős közvetlen befecskendezéses 1,8 literes benzinmotor nem csak nagyobb teljesítményt, de alacsonyabb fogyasztást és környezetszennyezést is ígér, mint az eddigi Ford ezernyolcszázasok. A Mondeo ezzel a motorral 10,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, végsebessége 207 km/h, átlagfogyasztása vegyes ciklusban 7,2, városban 9,9, országúton pedig 5,7 liter 100 km-en.
Az SCi motor mellett a megújult típusban már
nem csak az 1,8 literes 130 lóerős TDCi motorhoz rendelhető a
hatsebességes Dureshift Six-Speed váltó, hanem az ST220-ashoz, az
új Duratec SCi-hez, a gyengébb, 115 lóerős TDCi motorhoz és a 2,5
literes 170 lóerős V6-oshoz is.
Egy új váltó is szerepel a kínálatban, a Durashift 5-Tronic
nevű kézzel is kapcsolható automata, amelyet versenyautó-stílusban,
a kormányon elhelyezett gombokkal lehet kapcsolgatni.
A Mondeo fejlesztésének harmadik fontos
területe a felszereltségi lista bővítése volt: most már a Ford is
kínál
esőérzékelős ablaktörlőt, automatikusan felkapcsolódó
lámpákat, beépített minőségi Sony audio-rendszert, érintőképernyős
DVD alapú navigációs rendszert és
fűthető-szellőztethető üléseket. Az új szerkentyűkhöz a
középkonzolt is áttervezték, amely így a tervezők szerint
szellősebb és áttekinthetőbb lett.