Mérgesebb lesz az Alfa 156-os

2003.06.04. 16:32

 
   
   

Megjelentek az első fotók az Alfa Romeo sikermodell átalakított változatáról. Walter Da Silva 1997-ben bemutatott remekművének átdolgozását Giorgio Giugiaróra bízták, aki jó tervező lévén, csak annyit változtatott a bevált vonalakon, amennyi feltétlenül szükséges volt. A legszembeszökőbb az orr-rész átalakulása: a 147-es és a Spider/GTV páros stílusát követve a 156-os is nyújtott, egészen a lökhárító alsó feléig érő, vízszintes csííkokkal szabdalt Alfa-pajzsot kapott.

 
   
   

A lámpák és az azok vonalát folytató nyílások az új modellen befelé erősen szűkülnek, ami amellett, hogy ismerős vonás a Brera tanulmányról, még agresszívebb, határozottan morcos arckifejezést kölcsönöz a 156-osnak. Az fényszórókkal összhangban változott a hátsó lámpák formája is, így a korábbi rím megmaradt az autó eleje és hátulja között. Emellett újak lettek a lökhárítók is, ahogy az egy fészliftnél már-már kötelező.

 
   
   

Belül már kevésbé látványos a változás: a műszerfalon csak a fehér számlapok tűnnek fel, de ezen a téren a 156-os eddig is etalonnak számított, már ami a stílust illeti. Az autón műszaki szempontból sem számottevő a változás, csupán a két új dízelmotor érdemel említést: a kisebbik a korábban már bemutatott 1,9 literes 140 lóerős Multijet JTD, a másik pedig a korábbi 2,4 literes öthengeres JTD átdolgozott, 175 lóerős változata, amely szintén megkapta a Multijet befecskendező rendszert. Ezen kívül csak kisebb változtatásokkal találkozunk, amilyen a hatékonyabb halogénizzók vagy a kétzónás klímaberendezés alkalmazása.