Megjelentek az első fotók az Alfa Romeo sikermodell átalakított változatáról. Walter Da Silva 1997-ben bemutatott remekművének átdolgozását Giorgio Giugiaróra bízták, aki jó tervező lévén, csak annyit változtatott a bevált vonalakon, amennyi feltétlenül szükséges volt. A legszembeszökőbb az orr-rész átalakulása: a 147-es és a Spider/GTV páros stílusát követve a 156-os is nyújtott, egészen a lökhárító alsó feléig érő, vízszintes csííkokkal szabdalt Alfa-pajzsot kapott.
A lámpák és az azok vonalát folytató nyílások
az új modellen befelé erősen szűkülnek, ami amellett, hogy ismerős
vonás a Brera tanulmányról, még agresszívebb,
határozottan morcos arckifejezést kölcsönöz a 156-osnak. Az
fényszórókkal összhangban változott a hátsó lámpák formája is, így
a korábbi rím megmaradt az autó eleje és hátulja között. Emellett
újak lettek a lökhárítók is,
ahogy az egy fészliftnél már-már kötelező.
Belül már kevésbé látványos a változás: a
műszerfalon csak a fehér számlapok tűnnek fel, de ezen a téren a
156-os eddig is etalonnak számított, már ami a stílust illeti. Az
autón műszaki szempontból sem számottevő a változás, csupán a két
új dízelmotor érdemel említést: a kisebbik a korábban már
bemutatott 1,9 literes 140 lóerős Multijet JTD, a másik pedig a
korábbi
2,4 literes öthengeres JTD átdolgozott, 175 lóerős
változata, amely szintén megkapta a Multijet befecskendező
rendszert. Ezen kívül csak kisebb változtatásokkal találkozunk,
amilyen a hatékonyabb halogénizzók vagy a kétzónás klímaberendezés
alkalmazása.