Fokozatmentes automataváltókat (CVT) régóta használnak az autóiparban, de a technológia széleskörű elterjedését sokáig gátolta, hogy a gyártók képtelenek voltak 80-100 lóerőnél nagyobb teljesítmény átvitelére képes egységeket készíteni.
Az első nagy sorozatban előállított
nagyteljesítményű fokozatmentes automaták csak néhány éve jelentek
meg, és egyelőre viszonylag kevés gyártó képes ilyeneket
előállítani. A technológia egyik úttörője a Nissan volt, amely 2005
elejétől Mexikóban is beindítja a CVT-k gyártását, így képes lesz
ellátni saját modelljein kívül az amerikai piac más szereplőit is.
A Mitsubishi már korábban jelezte, hogy a Nissan fokozatmentes
váltóit építené saját típusaiba, és most úgy tűnik, hogy a Ford is
vásárol a Mexikóban készülő egységekből terepjárói és nagyméretű
családi autói számára.
Európában elsősorban kisautókat szerelnek fel fokozatmentes automataváltóval, bár néhány gyártó, például az Audi nagyobb modelleket is kínál ilyen típusú a hajtásrendszerrel. A CVT-k legnagyobb piaca mégis az Egyesült Államok lehet, mivel az ottani vásárlók az automataváltós típusokat részesítik előnyben, és a fokozatmentes megoldás szinte minden szempontból előnyösebb a jelenleg elterjedt három, négy vagy ötsebességes hidrodinamikus elven működő automatáknál.