Állítólag egy évvel előrehozták a legkisebb
Mercedes limuzin bemutatójának dátumát. A Mercedesnél attól
tartanak, hogy
a 2005-ben bemutatkozó következő hármas BMW behozhatatlan
előnyre tenne szert a jelenlegi C-osztállyal szemben, amely már
most sem szerepel valami fényesen.
A W204 jelű közvetkező sorozat előreláthatólag három területen is jelentős előrelépést hoz: egyrészt új, zömmel alumíniumból készült futóművet kap, amellyel az autó vezethetőségét próbálják tovább javítani, másrészt nagyobb lesz a tengelytáv, ami az utastér helykínálatára lesz pozitív hatással, és végül az autó formatervét is sokkal merészebbre szabják. Az új forma a jelenlegi elképzelések szerint az E-osztály dinamikus vonalait örökli.
Megszabadul a jelenleg használt széles
blokk-fényszóróktól, helyettük a
Vision GST tanulmányról már ismert
keskeny, szilvamag-formájú egységeket kapja meg, amelyeket
állítólag kanyarba bevilágító funkcióval is felvérteznek. A
motorválasztékról egyelőre nemigen tudunk pontosabb adatokat, de
várhatóan csupa közvetlen befecskendezéses benzinmotorokból és
modern, részecskeszűrős dízelmotorokból áll majd.
A 2006-os megújulás előtt azonban lesz még egy modellfrissítés, amelytől az eladások fellendülését várhatja a Mercedes: a 2004 elejére várható fészlift a külsőn csak apró módosításokat jelent, de az autó belső terét előreláthatólag alaposan átdolgozzák: jobb minőségű anyagokkal és új műszerfallal találkozhatunk a C-osztályban.