Volvo S40-kémfotók

2003.06.06. 13:24

Lassan elkészülnek a Volvo, a Mazda és a Ford közösen fejlesztett hármas ikrei. A legkevesebb elképzelésünk eddig az S40/V50 családról lehetett, de a legújabb kémfotók sokat elárulnak a típusról.

 
   
   

Az alapos álcázás ellenére a lényeg jól látható: az új modell ugyan magán viseli a Volvo családi vonásait, a kiugró hűtőrácsot és az összetéveszthetetlen fényszórókat, de az arányai nagyon megváltoztak. A jelenlegi S40-es elegáns vonalvezetése helyett a Ford Focus tömör jellegével szembesülünk a fényképeket nézve. Az érzés számszerűen kb. öt centiméter hosszcsökkenést és némi szélesség- és magasságnövekedést jelent, azonban ez nem megy a helykínálat rovására: a tengelytáv nyolc centivel hosszabb lett, így a belső tér tágasabb lehet, mint a jelenlegi modellben. A csomagtartó mérete sem szenved csorbát, hiszen nemcsak rövidebb, de magasabb is, mint korábban.

 
   
   

Az S40/V50 sorozat nemcsak a külsejében, de műszaki megoldásaiban is magán hordozza a Forddal való együttműködés jeleit: a futómű teljes egészében Ford-fejlesztés, a karosszéria viszont nagyrészt a Volvo munkája. A motorok közül a négyhengeresek - egy 1,6 literes 100 lóerős és egy 1,8 literes 130 lóerős benzines, valamint egy 1,6 literes 110 lóerős és egy kétliteres 136 lóerős turbódízel - a Fordtól származnak, míg a csúcsmodellek 2,4 literes turbó nélkül 170, turbóval 220 lóerős öthengeresei a Volvo saját motorpalettájáról kerülnek az autóba. A hatféle motor mellett négyféle váltóval készítik majd az új modelleket: öt- és hatsebességes hagyományos kézi váltóval, ötsebességes automatával, valamint egy fokozatmentes automatával. A 220 lóerős turbómotoros T5 összkerékhajtást is kap.

A négyajtós limuzin és a kombi a hírek szerint az idei Frankfurti Autókiállításon mutatkozik majd be, míg a kétajtós kupé-kabrió, amely várhatóan C50 néven jelenik meg, 2004 nyaránál előbb nem várható. A Volvo nagyjából évi 120 000 kompakt modell eladását tervezi: ezek közül mintegy 80 000 lesz limuzin, a maradék 40 000 kombi és kupé.

Képek: AutoBild

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.