A brit márkánál mutatkozik be elsőként a
legújabb, 2,7 literes PSA-Ford turbódízel motor. A hivatalos
bejelentésnél
mindenki ott volt, aki csak számít: beszédet mondott Nick
Scheele, a Ford vezérigazgatója, Jean-Martin Folz, a PSA
Peugeot-Citroën első embere, és Bob Dover a Jaguar részéről. A
vezetők mindannyian szóltak a dízelmotor-fejlesztési együttműködés
sikeréről, és az első közös hathengeres fontos szerepéről, magáról
a motorról azonban kevés konkrét adat látott napvilágot.
A Jaguar sajtóközleményéből annyi derült ki, hogy a 2,7 literes V6-os egység hengerenként négy szelepes hengerfejjel, öntöttvas blokkal, közös nyomócsöves befecskendezéssel és két turbófeltöltővel készül majd. A motor több teljesítménylépcsőben készül. A csúcsváltozat, amely a Jaguar S-type és XJ típusokba kerülhet, 207 lóerős lesz, legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 440 Nm-t. A Peugeot és a Ford nagyobb típusaiba kisebb teljesítményű változatok kerülnek majd, azonban mindegyik változat teljesíti az Euro IV károsanyag-kibocsátási normarendszer előírásait részecskeszűrő nélkül is.
A gyártás, amelynek előkészítése 350 millió eurós beruházást követelt a két autógyártótól, a Ford angliai központjában, Dagenhamben folyik majd, és évente mintegy 150.000 motor előállítását tervezik. Az új motor első példányaira azonban még várnunk kell: a fejlesztést irányító szakemberek szerint "egy éven belül" lesz megvásárolható az első dízelmotoros S-Type, azaz az idén legfeljebb néhány kiállítási példányt láthatunk az új V6-osból.