A legújabb pletykák szerint az új olasz
csúcslimuzinba a V8-as benzines motoron kívül egy
idegen forrásból származó dízelmotor is kerülhet. A
hajmeresztőnek tűnő ötlet, hogy egy Maseratiba dízelmotort
szereljenek, állítólag azóta foglalkoztatja a cég főnökeit, hogy
megjelentek a modern, második generációs közös nyomócsöves
turbódízel motorok. Ezek mind teljesítményben, mind zajszintben
csaknem elérik a benzinmotorok szintjét. Ugyanakkor Európában
lassan nem is lehet eladni olyan luxusautót, amelyhez nem
kínálnak dízelmotort is.
A nagy kérdés az, hogy a Maserati honnan szerezhet megfelelő dízelmotort. Az anyavállalat, a Fiat ugyan rendelkezik a megfelelő technológiával, de a Quattroporte számára nem lenne érdemes új fejlesztésbe fogni a túlságosan alacsony példányszám miatt, a jelenlegi négy- és öthengeres dízelek viszont nem felelnek meg a luxusmodell számára. A Maserati négyajtósához legalább nyolchengeres motor illene, ilyen nagyméretű motorja viszont csak három német autógyártónak van: a BMW-nek, a Mercedesnek és a Volkswagennek. Az előbbi kettő szóba sem jöhet, hiszen a Quattroporte épp a Mercedes S-osztály és a 7-es BMW piacából igyekszik részesedni.
A VW viszont régóta a pletykák kedvelt célpontja: egyes olasz lapok egyenesen azt állítják, hogy nem csak műszaki együttműködésről van szó a német gyártó és a Ferrari-Maserati csoport között, de a VW csoport az Audin keresztül részesedést is szerezne a Fiat birodalom legfényesebb ékkövéből. E pletykák fényében egyáltalán nem lehetetlen, hogy az Audi négy literes dízel V8-asa vagy a VW ötliteres V10-ese kerüljön - persze némi átdolgozás után - a Quattroporte motorházába. Akárhogy is, a pletykák szerint a dízelmotoros Maserati öt éven belül elkészülhet, de - szerencsére - dízel Ferrarin egyelőre senki nem gondolkodik...