Maserati Quattroporte dízelmotorral?

2003.06.10. 16:56

 
   
   

A legújabb pletykák szerint az új olasz csúcslimuzinba a V8-as benzines motoron kívül egy idegen forrásból származó dízelmotor is kerülhet. A hajmeresztőnek tűnő ötlet, hogy egy Maseratiba dízelmotort szereljenek, állítólag azóta foglalkoztatja a cég főnökeit, hogy megjelentek a modern, második generációs közös nyomócsöves turbódízel motorok. Ezek mind teljesítményben, mind zajszintben csaknem elérik a benzinmotorok szintjét. Ugyanakkor Európában lassan nem is lehet eladni olyan luxusautót, amelyhez nem kínálnak dízelmotort is.

A nagy kérdés az, hogy a Maserati honnan szerezhet megfelelő dízelmotort. Az anyavállalat, a Fiat ugyan rendelkezik a megfelelő technológiával, de a Quattroporte számára nem lenne érdemes új fejlesztésbe fogni a túlságosan alacsony példányszám miatt, a jelenlegi négy- és öthengeres dízelek viszont nem felelnek meg a luxusmodell számára. A Maserati négyajtósához legalább nyolchengeres motor illene, ilyen nagyméretű motorja viszont csak három német autógyártónak van: a BMW-nek, a Mercedesnek és a Volkswagennek. Az előbbi kettő szóba sem jöhet, hiszen a Quattroporte épp a Mercedes S-osztály és a 7-es BMW piacából igyekszik részesedni.

A VW viszont régóta a pletykák kedvelt célpontja: egyes olasz lapok egyenesen azt állítják, hogy nem csak műszaki együttműködésről van szó a német gyártó és a Ferrari-Maserati csoport között, de a VW csoport az Audin keresztül részesedést is szerezne a Fiat birodalom legfényesebb ékkövéből. E pletykák fényében egyáltalán nem lehetetlen, hogy az Audi négy literes dízel V8-asa vagy a VW ötliteres V10-ese kerüljön - persze némi átdolgozás után - a Quattroporte motorházába. Akárhogy is, a pletykák szerint a dízelmotoros Maserati öt éven belül elkészülhet, de - szerencsére - dízel Ferrarin egyelőre senki nem gondolkodik...