A brit AutoExpress közölt egy képet az újabb
prototípusról, amely a szöveg szerint a Maserati GT Coupé
mechanikájára épül majd, mint a tavalyi Brera tanulmány. Az Evoluta
néven emlegetett autót, amelynek bemutatóját a Frankfurti
Autószalonra várják a brit lap újságírói, állítólag
az Alfa Romeo Centro Stile, a márka saját formatervező stúdiója
jegyzi, és a Brerához hasonlóan a Porsche 911-es riválisa
lehetne, ha egyszer sor kerülne a szériagyártásra. A hír szerint
terveznek is ilyesmit, igaz, nem túl nagy tömegben: mindössze évi
1000 példány készülne az autóból. Egyedül abban a tekintetben tűnik
bizonytalannak az írás, hogy
a 2006 környékére várt szériaváltozatba milyen motor kerül
majd: a szerző lehetségesnek véli, hogy az Alfa GTA modelljeiből
ismert 3,2 literes sportmotor 400 lóerő körüli teljesítményű
feltöltős változata kerül az autóba, de azt a lehetőséget sem veti
el, hogy egy, a GM által fejlesztett és az Opelnél és a GM amerikai
márkáinál egyaránt megjelenő négyliteres V8-as kerülne a nyúlánk
gépháztető alá 450 lóerős teljesítménnyel.
A történetben az a különös, hogy szóról szóra ugyanezek a pletykák terjednek a Brera tanulmánnyal kapcsolatban is. Ezek után mindenki döntse el maga, hogy elhiszi-e a fent leírtakat vagy sem, a TotalCar külön ere a célra felállított Alfa Romeo Sportkocsiügyi Spekulációs Különbizottsága azonban kínál egy - puszta feltételezéseken alapuló - magyarázatot. Elképzelhetőnek tartjuk, hogy az Alfánál a Brerával párhuzamosan készült egy másik tervezet is, amelyet most megépítenek tanulmányautóként is, hogy a közönség reakciói alapján kiderítsék, a Brera, vagy az Evoluta stílusa nyeri-e meg inkább a közönséget. Az eredmény pedig akár a teljes Alfa modellpaletta arculatára hatással lehet a későbbiekben.