Pontos adatok a Mercedes SLR-ről

2003.06.20. 16:06
 
   
   

A Mercedes nem bírta tovább a titkolózást, és minden eddig kiadott információnál több adatot közölt az ősszel Frankfurtban bemutatásra kerülő Mercedes SLR McLaren-ről.
Az eddig is ismert, de ez alkalommal több részletet is bemutató fotón jól látszanak a felfelé nyíló sirályszárny ajtók, a masszív F1-re hajazó orr-kiképzés, valamint a dupla kipufogóvég, amely szokatlan helyen, az első kerékdobok mögött oldalról kandikál ki az autó alól. Megemelkedett az autó fara is, ez rejti a sebességtől függően kiemelkedő hátsó szárnyat és a légféket (!). A McLaren mérnökei szerint a prototípusként bemutatott autó szinte összes karosszériaeleme lecserélődött a fejlesztés során.

A teljesítményadatok még mindig nem véglegesek, de annyi biztos, hogy több mint 600 LE és közel 800 Nm-nyi nyomaték jön ki a hengerenként háromszelepes, 5,5 literes V8-asból. Az AutoExpress már ki is próbálhatta a szörnyet a barcelona-i versenypályán, ők 307 km/h-t (kb. 190 mérföld/óra) teljesítettek, de elárulták, hogy ugyanazon a napon egy bátrabb csapat egészen 212 mérföld/óráig (339 km/h) hajszolta az SLR-t. Ezek után a 3,8 másodperc körüli százas sprint már nem is meglepő.

A váltószerkezet ugyanaz az ötsebességes Tiptronic-automata, mint amit a Maybach-ba is szerelnek, nyilvánvalóan kicsit jobban a sportos kapcsolások felé hangolva. A nagy teljesítményhez nagy fékek és gumik járnak, elöl 245/40, hátul 295/35-ös gumik feszülnek a 18 collos felniken. A brake-by-wire működésű fékrendszer végpontjain rettenetes méretű szénszálas kompozitból készített féknyergek és tárcsák találhatóak, a hátul légfékként funkcionáló szárnyacska pedig az autó hátsó részére nehezedő leszorítóerő képzésével száll be a lassítási feladatokba.

Belül a középkonzolt hatalmas vésett SLR embléma díszíti, de a beltér legizgatóbb pontja a motorindító gomb, ami a kinyitható tetejű sebességváltó kar tetején helyezkedik el, olyan, mint egy vadászrepülő botkormánya, csak az ottani gombbal egész más indítható_ Kicsit furcsán hangozhat, de az SLR-t igen jó áron kínálja a Mercedes.

A 450.000 angol fontos Ferrari Enzo és a 360.000 fontba kerülő Porsche Carrera GT mellett a Mercedes 250.000 fontos ajánlata szinte diszkontárnak számít. Igaz, a készítők szándéka szerint az SLR nem szupersportkocsi, hanem egy szupergyors GT autó, de ez a vevőket nem keseríti el: a számos leadott rendelés között találunk olyat, aki egymaga ötöt rendelt, hogy különböző kontinenseken található rezidenciáinak mindegyikében ott legyen kedvenc autójának egy példánya.

forrás: AutoExpress