Mercedes-Pirelli vezetésbiztonsági nap

2003.06.23. 11:20
 
   
   

Harmadik alkalommal jártak Magyarországon a Mercedes instruktorai, hogy apró trükköket áruljanak el a határhelyzetben is biztonságos vezetésről, valamint a modern menetbiztonsági elektronikai berendezések működéséről.
A program idén is a már jól megszokott feladatokból állt, volt szlalom, fékteszt, hirtelen elkerülő manőver nedves úton, kanyarvétel nedves úton, valamint az autó íven tartása csak a gázpedál segítségével. A teszten A, C és E-osztályos Mercik vettek részt, melyek közül a kikapcsolhatatlan ESP-vel rendelkező szupermini aratta a legkisebb sikert. Annál több dicséretet érdemelt az E270 CDI hallatlan stabilitása, melyet még nedves úton, erőszakkal is igen nehéz volt farkitörésre kényszeríteni.

 
   
   

A vezetésbiztonsági nap legfontosabb konklúziói a következők voltak:
- a kormányt mindig két kézzel, nem 10 óra 10 percnél, hanem sokkal inkább kétoldalt, 9 óra 15-nél kell fogni, behajlított könyökkel, így biztosíthatjuk, hogy a hirtelen manővereket is biztos kézzel hajthassuk végre
- bajban ne kapkodjunk, higgadtan, nyugodt, enyhe kormánymozdulatokkal korrigáljunk
- bár az ESP hallatlanul sokat segíthet, radikálisan befolyásolva az autók viselkedését, képességei nem mindenhatóak pár kilométer/órás eltéréssel már nem biztos, hogy képes az autó útontartására
- az előzőből következik a végső és legfontosabb: a fizika törvényeit nem lehet átverni!