Harmadik alkalommal jártak
Magyarországon a
Mercedes instruktorai, hogy apró trükköket áruljanak el a
határhelyzetben is biztonságos vezetésről, valamint a modern
menetbiztonsági elektronikai berendezések működéséről.
A program idén is a már jól megszokott feladatokból állt,
volt szlalom, fékteszt, hirtelen elkerülő manőver nedves úton,
kanyarvétel nedves úton, valamint az autó íven tartása csak a
gázpedál segítségével. A teszten A,
C és E-osztályos
Mercik vettek részt, melyek közül a kikapcsolhatatlan ESP-vel
rendelkező
szupermini aratta
a legkisebb sikert. Annál több dicséretet érdemelt az
E270 CDI
hallatlan stabilitása, melyet még nedves úton, erőszakkal is igen
nehéz volt farkitörésre kényszeríteni.
A vezetésbiztonsági nap legfontosabb konklúziói
a következők voltak:
- a kormányt mindig két kézzel, nem 10 óra 10 percnél, hanem
sokkal inkább kétoldalt, 9 óra 15-nél kell fogni, behajlított
könyökkel, így biztosíthatjuk, hogy a hirtelen manővereket is
biztos kézzel hajthassuk végre
- bajban ne kapkodjunk, higgadtan, nyugodt, enyhe
kormánymozdulatokkal korrigáljunk
- bár az ESP hallatlanul sokat segíthet, radikálisan
befolyásolva az autók viselkedését, képességei nem mindenhatóak pár
kilométer/órás eltéréssel már nem biztos, hogy képes az autó
útontartására
- az előzőből következik a végső és legfontosabb:
a fizika törvényeit nem lehet átverni!
|