Nyereségesek lehetnek a Ford luxusmárkái

2003.06.24. 14:37
 
   
   

Mark Fields szerint már az idén termelhet némi nyereséget a Ford prémiummárkáit tömörítő Premium Automotive Group (PAG) . A Mazda egykori vezetője, aki jelenleg a PAG-ot irányítja, eredményesnek nevezte a költségcsökkentő intézkedéseket, de úgy fogalmazott, hogy valószínű, bár egyelőre nem vehető biztosra az ez év végi pozitív mérleg. Fields elmondta, hogy a következő öt évben 35 új, vagy az alapjaitól átdolgozott típust mutatnak be, és ezek mindegyikében igyekszenek annyi közös alkatrészt felhasználni, amennyi csak a márkák arculatának sérülése nélkül lehetséges, így csökkenthetik az autók előállítási költségeit, de ugyanakkor könnyedén szélesíthetik az egyes márkák kínálatát. A PAG az év első negyedében 88 millió dollárnyi adózás előtti veszteséget termelt, miközben az amerikai Ford 1,2 milliárdos nyereséget könyvelhetett el. A hosszú távú cél azonban az lenne, hogy a PAG a Ford konszern teljes nyereségének egyharmadát termelje meg és ennek elérésére a cégcsoportnak nincs sok ideje: William Clay Ford egy korábbi nyilatkozatában az évtized közepéig adott időt a PAG aranybányává változtatására.