A Pininfarináé lehet a Matra maradéka

2003.07.01. 15:26

Állítólag küszöbön áll a megegyezés a francia cég fejlesztési részlegének eladásáról.

 
   
   

A Matra Automobiles, amely jelenleg még a Legardére konszern tulajdonában volt, egykor sikeres sport- és versenyautóival szerzett hírnevet magának, az 1980-as évek közepe óta azonban prototípus-tervezéssel és bérgyártással foglalkozott. Legfontosabb terméke sokáig a Renault Espace buszlimuzin volt, azonban a IV. szériát a típus iránti megnövekedett igény miatt a Renault saját maga kezdte gyártani, a Matrának pedig a jóval kisebb mennyiségben eladható Avantime típus maradt. A kétajtós busz-kupé viszont nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így a gyártást leállították, a Matra autógyártó részlege pedig kénytelen volt bezárni a kapuit. A fejlesztési részleg viszont a felhalmozott szakmai tapasztalatok és a felkészült szakemberek révén továbbra is értékes lehet, így a Legardére csoport igyekszik jó áron túladni rajta.

A Pininfarina, amely szintén tervezéssel és prototípus-készítéssel foglalkozik, állítólag már korábban tervbe vette külföldi részlegek létrehozását, hogy még több megrendelést teljesíthessen, így épp kapóra jön számára az eladósorba került Matra, amelyet megszabadítottak a felesleges terhet jelentő gyártórészlegtől. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Pininfarina mekkora árat hajlandó fizetni a francia cégért, de igen valószínű, hogy az üzletet hamarosan nyélbe ütik, hiszen a Legardére csoport tulajdonosai évek óta szeretnének végleg kiszállni az autóiparból.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.