Újabb modellek készülnek a Fiatnál

2003.07.04. 12:57

A Fiat új vezérigazgatója szerint 2007-re újra nyereséges lehet az olasz autógyártó, amit a költségek csökkentése mellett a következő négy évben bemutatkozó 14 új modell tesz lehetővé. Giuseppe Morchio, aki nemrég közzétette a cég újabb megmentési tervét, úgy nyilatkozott, hogy mindent megtesznek a Fiat Auto önállóságának és egységének megőrzése érdekében, és ehhez friss modellpalettára lesz szükségük.

 
   
   

A 14 új modell közül négyet már bemutattak az idén, de a Gingo, az Idea, a Lancia Ypsilon és az Alfa Romeo GT Coupé csak a kezdet. Ugyan 2004-ben csak egy új modell, az Idea mini-egyterű Lancia-féle változata mutatkozik be, de a későbbiekre több újdonságot is ígért a Fiat új első embere. Így a Gingo mellett lesz a cégnek egy másik, háromajtós kisautója is, amely voltaképpen a Fiat Seicento igazi utódja lehet. A típus állítólag 2007-ben kerülhet gyártásba. Morchio állítólag szokatlanul nyíltan beszélt a Multipla hibáiról: "Ez az autó meghozta a Fiatnak az Oszkár díjat - a ronda autók között".

 
   
   

Ugyanakkor megjegyezte, hogy a küszöbön álló modellfrissítés után a típus nagyjából az évtized végéig maradhat gyártásban, akkor érkezik ugyanis a Stilo és az Opel Astra utódja számára a GM-el közösen fejlesztett padlólemezre épülő utód, amely végre versenyképes lehet a kompakt egyterűek között. Emellett a tervekben még egy új modellt jelöltek meg, amely biztosan megjelenik a következő négy évben, ez pedig egy nagyméretű szabadidő-autó, amely valószínűleg a "Large" néven ismert nagykocsi egy változata lesz.

Morchio tervei szerint 2005-re a cég üzemi vesztesége nullára csökkenhet, 2006-ban elérhetik a nullszaldót, 2007-ben pedig már némi nyereségre is van kilátás. Ez ugyan nyilvánvaló visszalépés a korábbi vezérigazgató, Ginacarlo Boschetti terveihez képest, aki már 2005-re nyereséget ígért, de állítólag Morchio tervei pesszimista becsléseken alapulnak, így sokkal valószínűbb, hogy a jelenleg vázoltnál jobban alakulnak majd a dolgok.