Bemutatkozik a 6-os BMW

2003.07.10. 11:15

 
   
   

Közzétették az első információkat a BMW új túra-kupéjáról, amelyet élőben a szeptemberi Frankfurti Autókiállítás látogatói láthatnak majd először. A rég várt újdonság nem az, aminek a neve alapján sokan gondolnák, és ezt a BMW-nél is tudják. "Az új hatos nem csupán a korábbi, 1976 és 1989 között gyártott névrokonának utódja, sokkal inkább a BMW nagy luxuskupéinak hosszú sorát folytatja." - mondja a hivatalos sajtóközlemény. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy az új modell a típusszámának megfelelő pozíciót foglalja el a palettán: nagy és gyors luxuskivitelű kétajtós túrakocsi, amely az ötös és a hetes limuzinok közt foglal helyet. Ilyen módon inkább a 8-as széria utódjának tekinthető, mint a sokkal könnyedebb és sportosabb régi hatosénak.

 
   
   

Az új hatos méretei is jelzik a kínálatban elfoglalt helyét: szinte az összes vetélytársánál nagyobb. A hossza 4,82 méter, szélessége 1,855 méter, magassága pedig 1,373 méter, azaz a kétajtós luxusmodellek közül egyedül a Mercedes CL-el említhető egy lapon, már ha csak a méretekből indulunk ki, bár a nyúlánk, elegáns forma könnyedebbé teszi az összhatást. A valódi könnyedséghez persze más is kellett: a hatalmas kupé mindössze 1,6 tonna tömegű, ami elsősorban az ötösnél is alkalmazott műanyag-alumínium-acél hibrid építésmódnak köszönhető.

 
   
   

Ez annyit jelent, hogy az autó hátsó része nagyszilárdságú acélból készült, a B oszloptól előrefelé viszont már csak alumínium és műanyag karosszéria-elemeket találunk. Ez a megoldás nem csak a súlycsökkentés miatt volt célszerű, de az autó súlyelosztására is jótékonyan hatott: a tengelyterhelések így nagyjából azonosnak adódnak. Ez - és persze a menetstabilizáló elektronikával párosított futómű - a nagyban hozzájárul az autó nagysebességű stabilitásához.

 
   
   

A típus egyetlen motorváltozattal, a 7-esből jól ismert 4,4 literes 333 lóerős Valvetronic vezérlésű V8-assal mutatkozik be. Ez a motor, amely 450 Nm-es maximális forgatónyomatékot ad le 3.600-as percenkénti fordulatszámon, 5,6 másodperc alatt képes felgyorsítani a Hatost 100 km/h sebességre. A végsebességet természetesen elektronika korlátozza a luxusautó-gyártók közti hallgatólagos megállapodás szerinti 250 km/h-ra.

 
   
   

Sajátos módon a BMW az egyetlen elérhető motorhoz rögtön háromféle váltót kínál: egy hagyományos hatsebességes kéziváltót, egy hatsebességes kézzel is kapcsolható automatát és egy szekvenciális mechanikus váltót, így mindenki kiválaszthatja a saját vezetési stílusának leginkább megfelelőt.

 
   
   

Az új 6-os természetesen számos különleges kényelmi extrával szerelhető fel: az alapfelszereltség része például a továbbfejlesztett i-Drive rendszer, de opcióként rendelhető egyebek közt head-up display (ablakra vetített kijelzés) is, és kívánságra a fém tetőt is lecserélik teljes egészében üvegből készültre.

A 645Ci típus 2003 végén kerül forgalomba, de nem sokáig marad egyedül: hamarosan újabb motorokkal felszerelt változatokat mutatnak be, és már készül a kabrió változat is.