Közzétették az első információkat a BMW új
túra-kupéjáról, amelyet élőben a szeptemberi Frankfurti
Autókiállítás látogatói láthatnak majd először. A rég várt újdonság
nem az, aminek a neve alapján sokan gondolnák, és ezt a BMW-nél is
tudják. "Az új hatos nem csupán a korábbi, 1976 és 1989 között
gyártott névrokonának utódja, sokkal inkább a BMW nagy
luxuskupéinak hosszú sorát folytatja." - mondja a hivatalos
sajtóközlemény. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy az új modell
a típusszámának megfelelő pozíciót foglalja el a palettán:
nagy és gyors luxuskivitelű kétajtós túrakocsi, amely az ötös és a
hetes limuzinok közt foglal helyet. Ilyen módon inkább a 8-as
széria utódjának tekinthető, mint a sokkal könnyedebb és sportosabb
régi hatosénak.
Az új hatos méretei is jelzik a kínálatban elfoglalt helyét: szinte az összes vetélytársánál nagyobb. A hossza 4,82 méter, szélessége 1,855 méter, magassága pedig 1,373 méter, azaz a kétajtós luxusmodellek közül egyedül a Mercedes CL-el említhető egy lapon, már ha csak a méretekből indulunk ki, bár a nyúlánk, elegáns forma könnyedebbé teszi az összhatást. A valódi könnyedséghez persze más is kellett: a hatalmas kupé mindössze 1,6 tonna tömegű, ami elsősorban az ötösnél is alkalmazott műanyag-alumínium-acél hibrid építésmódnak köszönhető.
Ez annyit jelent, hogy az autó hátsó része
nagyszilárdságú acélból készült, a B oszloptól előrefelé viszont
már csak alumínium és műanyag karosszéria-elemeket találunk. Ez a
megoldás nem csak a súlycsökkentés miatt volt célszerű, de az autó
súlyelosztására is jótékonyan hatott:
a tengelyterhelések így nagyjából azonosnak adódnak. Ez - és
persze a menetstabilizáló elektronikával párosított futómű - a
nagyban hozzájárul az autó nagysebességű stabilitásához.
A típus egyetlen motorváltozattal, a 7-esből jól ismert 4,4 literes 333 lóerős Valvetronic vezérlésű V8-assal mutatkozik be. Ez a motor, amely 450 Nm-es maximális forgatónyomatékot ad le 3.600-as percenkénti fordulatszámon, 5,6 másodperc alatt képes felgyorsítani a Hatost 100 km/h sebességre. A végsebességet természetesen elektronika korlátozza a luxusautó-gyártók közti hallgatólagos megállapodás szerinti 250 km/h-ra.
Sajátos módon a BMW az egyetlen elérhető
motorhoz
rögtön háromféle váltót kínál: egy hagyományos hatsebességes
kéziváltót, egy hatsebességes kézzel is kapcsolható automatát és
egy szekvenciális mechanikus váltót, így mindenki kiválaszthatja a
saját vezetési stílusának leginkább megfelelőt.
Az új 6-os természetesen számos különleges
kényelmi extrával szerelhető fel: az alapfelszereltség része
például a továbbfejlesztett i-Drive rendszer, de opcióként
rendelhető egyebek közt head-up display (ablakra vetített kijelzés)
is, és
kívánságra a fém tetőt is lecserélik teljes egészében üvegből
készültre.
A 645Ci típus 2003 végén kerül forgalomba, de nem sokáig marad egyedül: hamarosan újabb motorokkal felszerelt változatokat mutatnak be, és már készül a kabrió változat is.