Bejelentették az MG ZS és ZT legegyszerűbb változatait, amelyek az eddigieknél kisebb teljesítményű benzinmotorokkal, egyszerűbb felszereltséggel és persze sokkal barátságosabb áron lesznek elérhetőek.
A kisebbik modell, a Rover 45 alapú MG ZS az
eddigi 1,8 és 2,5 literes motorok mellé megkapta a Rover 109 lóerős
1,6 literes négyhengeresét is. Az új típusváltozat ZS 110 néven
mutatkozik be. Az autó feszes futóműve és a Roverekhez képest
határozottan sportos hangulatú belső kialakítása változatlan marad,
a menetteljesítmények pedig még elfogadható szinten
maradnak: az ZS 110 0-ról 100 km/h-ra 10,5 másodperc alatt
képes felgyorsulni, végsebessége pedig a gyári adat szerint 192
km/h. A felszereltségre sem lehet panasz, a 15 hüvelykes ötküllős
alufelnik és a CD-s hi-fi is az alapcsomag része.
A másik fékezett habzású modell, az MG ZT 120-as hasonló recept szerint készült, és az MG kifejezetten flottamegrendelőknek ajánlja. Ebbe a modellbe a széles körben használt 1,8 literes K sorozatú motor 120 lóerős alapváltozata kerül, amely 195 km/h végsebességet biztosít az autónak és 11,6 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani az autót. (A kombi ZT-T 120 esetében az adatok: 192 km/h, 12,1 másodperc) Ez a típus is ötküllős alufelnikkel és CD-s rádióval, valamint légkondicionálóval érkezik.
Az MG és a Rover típusok magyarországi képviseletét megkérdeztünk a fenti típusokkal, valamint és a tegnap bemutatott CityRoverrel és Streetwise-zal kapcsolatos terveikről. Kiderült, hogy a négy típusból kettő, a CityRover és az MG ZT 120 biztosan nem kerül forgalomba nálunk, a ZS 110 hazai jövője még kérdéses, míg a Streetwise típust biztosan bemutatják Magyarországon is. Ez utóbbiból az első példányt a Budapesti Autószalonon láthatjuk először élőben is, a forgalmazás pedig még az ősz folyamán megindulhat.