Futurisztikus tömegközlekedési rendszert mutat be a Toyota Aichiben két év múlva. A Toyota már 1999-ben megszellőztette az IMTS nevű rendszer létezését, és az utóbbi években számos nyilvános tesztelés is zajlott Japánban, de ez lesz az első alkalom, hogy a széles nyilvánosság is megismerheti az új közlekedési koncepciót.
Az IMTS gyakorlatilag a vasút és a
busz-közlekedés előnyeit igyekszik egyesíteni. A rendszer
több autóbuszból áll, amelyek egymás mögött, szerelvényként
közlekedhetnek, a fejlett vezérlőrendszernek köszönhetően
anélkül, hogy a járművek közt mechanikus kapcsolat lenne. A buszok
mindegyike önállóan is megállja a helyét, de
"összekapcsolódva" minden jármű az előtte haladót követi,
akár egy vasúti szerelvényben, sőt, megfelelően előkészített zárt
úton (egy mágnessort kell beépíteni az útburkolatba)
akár sofőr nélkül is közlekedhet a járműcsoport.
Előkészítetlen útszakaszokon is csak egy sofőrre van szükség, aki
az első járműből irányítja az egész konvojt.
A Toyota tervezői szerint ezzel a megoldással jelentősen csökkenthető lenne az elővárosi közlekedés költsége, ugyanis meg lehetne spórolni a jelenleg az elővárosi vasutak pályaépítési költségeit, ugyanakkor a buszokból összeállított szerelvény csaknem olyan takarékos és nagy befogadóképességű mint egy kisebb vasúti szerelvény. A világkiállításon négy darab, egyenként 50 ülőhelyes járműcsoportot működtetnek majd, amelyek földgáz üzemű buszokból állnak és 30 km/h-s átlagsebességgel közlekedhetnek.