Egy legenda véget ért: Mexikóban is végleg
leálltak a régi stílusú bogárhátú Volkswagen gyártásával. A legtöbb
helyen már a 90-es években befejezték a típus gyártását, de a
puebla-i gyár kitartott, mivel Mexikóban rengeteg bogarat
használtak a taxisok. Egy új közlekedésrendészeti rendelet nyomán
azonban ennek is vége, mivel az új szabályozás értelmében
mostantól csak négyajtós autók használhatók taxiként.
Az első Bogarak majd 70 éve kerültek utcára, és szinte
kiszámolhatatlan, hogy azóta hány millió példány készült a
számtalan különböző motorizáltsággal, karosszériaváltozatban és
felszereltségben épített népautóból.
Az 1998-as New Beetle piacra jöttével ismét megemelkedett
kissé a Bogár iránt érdeklődők száma, de a Golf alapú új jövevény
magas ára miatt nem igazán hozott áttörést.
A
Totalcar Kultuszautókat Temető Albizottsága csendes
főhajtással adózik a nagymúltú farmotoros szerkezet dicső
emlékének.