Olvasóink közül többen is jelezték, hogy egy tárgyi tévedés
csúcsott a hírbe. A Thrust SSC utolsó hivatalos rekordja
ugyanis nem húsz, csupán hat éve született. Andy Green
vadászpilóta 1997 október 13-án átlépte a hangsebességet, majd
két nappal később, 15-én beállította a jelenlegi hivatalos
rekordot, 763,035 mérföld/órát (1227,983 km/h).
Legalábbis a kerekeken teljesített sebességi
világcsúcs tekintetében.
A North American Eagle csapata,
Ed Shadle, nyugalmazott IBM projekt menedzser vezetésével a
képen látható, korábban a legendás tesztpilóta,
Chuck Yeager által is vezetett, de azóta jelentősen átalakított
Lockheed F-104 Starfighterrel próbálkozik a csúcs megdöntésére.
A gépet Shadle az Amerikai Légierőtől vásárolta potom 15.000
dollárért, de az átalakításba (szárnyak le, kerekek felszerelése,
hajtás kialakítása) eddig a vételár 20-szorosát ölte. A csapat
célja 835 mérföld/órás (1336 km/h) csúcssebesség.
Shadle, aki korábban maga is vezetett 400 mérföld/órára képes
autókat a sós tavaknál, az alábbiakat nyilatkozta a kísérletről:
"A Starfighter a repülőgépek Ferrarija, a levegőben 1400
mérföld/órára volt képes. Ha sikerül ennek a felét kicsit
túlszárnyalni a földön, megcsináltuk, amit akartunk."
A 61 éves megszállott
maga is részt vesz majd a 39.000 lóerős repülőautó
tesztelésében, de a rekordkísérlet jövő őszi végrehajtásához
már keresi a megfelelő sofőrt.