Magyarországon a MINI One D

2003.07.15. 16:14

 
   
   

A Mini gokartszerű stílusához dízelmotort passzítani?
Fura ötlet, de a BMW megtette, és június óta nálunk is kapható az elsősorban a dízelben és vásárlóerőben nálunk nagyobb potenciállal bíró német, francia, olasz és brit piacok kedvéért piacra dobott dízel. Tavaly a tervezett 100.000 Mininél 44.000-rel többet értékesítettek, így jogos lehet a gondolat, miszerint nemcsak gyors, de takarékos Minire is volna igény a piacon.

 
   
   

A BMW nem vacakolt egy kis lökettérfogatú dízelmotor kifejlesztésével, inkább a Toyotától szerezték be az 1,4 literes 75 lóerős common-railt.
A motor 180 Nm-es nyomatéka 2000 1/min-től használható ki teljes mértékben, és a Balaton-felvidéken szerzett tapasztalataink alapján olyan 4000-ig húz, innentől jobb, ha a hatfokozatú váltóhoz fordulunk a következő fokozatért. Nem hangos, nyugodt járású, de kicsit kevés a Mini remek kasztnijába.


 
   
   

A gyári adatok szerint kombinált ciklusú fogyasztása 4,8 liter 100 kilométerenként. Autópályán a 150-160-as utazótempót könnyedén tartja a dízel Mini, stabilitása nem marad el a benzines One-étól, de azért az ember megérzi az erő hiányának fájdalmasságát, különösen a Cooper S-ből átülve.


 
   
   

Külső ismertetőjegyei a lökhárító mögé rejtett kipufogóvég, a szép vonalú d betű a harmadik ajtón, a Cooper S-ről származó küszöbök és az intercooler miatt megnövelt méretű légbeömlő nyílások.


 
   
   

Az 5.358.000 forintos indulóár már önmagában garantálja, hogy hazánkban ne lehessen igazi kasszasiker a leglassabb Miniből, de azért páran biztos horogra akadnak. Jó kis autó, de nem ezzel lehet égnek álló hajjal kanyarodni...