A hónap eleje óta már hazánkban is kapható a
Volkswagen kategóriateremtő haszonjárművének, a
Transporter/Multivan párosnak ötödik generációs változata.
Az áruszállító körökben eddig is nagy népszerűségnek örvendő
haszonjármű már kevéssel a nemzetközi bemutató után elnyerte a
német Gépjárműimportőrök Szövetségének Év Autója díját, melyet nem
kis mértékben az elődhöz képest megnövekedett raktér és teherbírás,
és az eddiginél kedvezőbb ár/érték arány miatt ítélték oda.
A T4-eshez képest
nyolc centiméterrel lett hosszabb az autó a rövid és a
hosszú tengelytávú kivitel esetében egyaránt, és több tárolórekeszt
találunk a beltérben.
A motorválaszték kezdetben két PD TDI motorból áll, az 1,9-es
85 és 105 lóerős kivitelben, a 2,5-ös 131 és 174 lóerős verzióban
kapható. Ezekhez csatlakozik később egy 116 lovas kétliteres és egy
235 lóerős 3,2 literes benzines motor. Jelentős változás a
beltérben, hogy eltűnt a padlóról a váltáshoz használt hosszú bot,
helyette egy joystick méretű fogantyú került a kormány
szomszédságába. Az ehhez csatlakozó váltóművet is kicserélték.
Minden T5-ösben széria az ABS, az ASR, az EDS és a
vezetőoldali légzsák, és hogy a vevők mennyire értékelnek minden
újítást, azt mi sem jelzi jobban, mint hogy a bemutatót követően
mindössze két hét telt el az első száz T5-ös vásárló
érkezéséig.