Első hivatalos adatok az új Golfról

2003.07.23. 10:04

 
   
   

Eddig több mint 22 millió fogyott minden idők egyik legsikeresebb és egyben kategóriateremtő modelljének első négy generációjából. Az ötödik evolúció manapság már nem okozna forradalmat, de elődjénél nagyobb és sportosabb külsejű az új Golf.
24 mm-t nőtt széltében és 39 mm-t magasságban az autó. 57 mm-rel hosszabb is, a növekedés leginkább a hátul ülőket érinti, lábterük 6,5, fejterük 2,4 cm-rel bővebb, mint eddig. A csomagtartó térfogata mostantól 347 liter. A karosszéria torziós merevsége mintegy 80 %-kal nőtt.

 
   
   

Az orr-rész kialakításánál elsődleges szempont volt a légellenállás csökkentése, így a motorháztető jobban rásimul a hűtőrácsra, mint a négyes változaton. Hangsúlyosabbak a géptető szélső domborításai, az általuk határolt V-alak a hűtőrácsba torkollik. Tágra nyílt, hatalmas plexi mögé helyezett dupla szemei alatt a Phaeton stílusban vízszintesen elfektetett irányjelző található. Hátul nem változott sokat, de az új lámpák segítenek megkülönböztetni elődjétől. Valamivel nagyobb a hátsó szélvédő, és az egész fart sikerült kicsit jobban megkomponálni, ez leginkább az eddig kiugró részek elsimítását takarja.

 
   
   

Az ötös Golfot három- és ötajtós változatban lehet majd megvásárolni, Trendline, Comfortline és Sportline kivitelben. Mindegyik felszereltségi szinten alap a hat légzsák, az öt fejtámla (elöl aktív), a hárompontos övek, valamint a biztonsági kormányoszlop és pedálok.
Belül egy sor okos megoldás kényezteti az utasokat. Az automata Climatronic légkondi például belső keringetésre kapcsol, amint az autót rükvercbe teszik, és nem szív friss levegőt, amíg az ablakmosó működik. Ebben a szegmensben a VW kínál először négy irányban állítható deréktámaszt az elektromos ülésekhez. A hátsó ülés 60:40 arányban osztott és ledönthető, hosszabb tárgyak szállításánál az opcionális, lehajtható háttámlájú első utasülés jöhet jól.

 
   
   

Négy motorváltozattal indul a Golf értékesítése, melyek közül három, az 1,4-es 75 lovas benzines, az 1,6-os FSI, azaz közvetlen befecskendezéses benzines 115 lóerővel és az 1,9-es PDTDI 105 lóerővel nem újdonság. Annál frissebb a kétliteres, tizenhat szelepes TDI, amely vagy egy új hatsebességes kézi, vagy egy hatsebességes DSG váltón keresztül küldi 140 lóerejét a kerekekre. Később további négy motor, köztük két FSI és egy szívódízel csatlakozik a választékhoz. Mindeközben lassan elkészül majd egy sportos csúcsváltozat is, mely minden bizonnyal méltó utóda lesz a mostani R32-esnek. Az automata és DSG váltóval szerelt modellek 2004 elején kerülhetnek a kereskedésekbe, és természetesen Frankfurtban lehet először megtapogatni majd az ötös Golfot.

forrás: AutoIndex