Eddig több mint 22 millió fogyott minden idők
egyik legsikeresebb és egyben kategóriateremtő modelljének első
négy generációjából. Az ötödik evolúció manapság már nem okozna
forradalmat, de
elődjénél nagyobb és sportosabb külsejű az új Golf.
24 mm-t nőtt széltében és 39 mm-t magasságban az autó. 57
mm-rel hosszabb is, a növekedés leginkább a hátul ülőket érinti,
lábterük 6,5, fejterük 2,4 cm-rel bővebb, mint eddig. A csomagtartó
térfogata mostantól 347 liter. A karosszéria torziós merevsége
mintegy 80 %-kal nőtt.
Az orr-rész kialakításánál elsődleges szempont
volt a légellenállás csökkentése, így a motorháztető jobban rásimul
a hűtőrácsra, mint a négyes változaton. Hangsúlyosabbak a géptető
szélső domborításai, az általuk határolt V-alak a hűtőrácsba
torkollik. Tágra nyílt, hatalmas plexi mögé helyezett dupla szemei
alatt a Phaeton stílusban
vízszintesen elfektetett irányjelző található. Hátul nem
változott sokat, de az új lámpák segítenek megkülönböztetni
elődjétől. Valamivel nagyobb a hátsó szélvédő, és az egész fart
sikerült kicsit jobban megkomponálni, ez leginkább az eddig kiugró
részek elsimítását takarja.
Az ötös Golfot három- és ötajtós változatban
lehet majd megvásárolni, Trendline, Comfortline és Sportline
kivitelben. Mindegyik felszereltségi szinten alap a hat légzsák, az
öt fejtámla (elöl aktív), a hárompontos övek, valamint a biztonsági
kormányoszlop és pedálok.
Belül egy sor okos megoldás kényezteti az utasokat. Az
automata Climatronic légkondi például belső keringetésre kapcsol,
amint az autót rükvercbe teszik, és
nem szív friss levegőt, amíg az ablakmosó működik. Ebben a
szegmensben a VW kínál először négy irányban állítható deréktámaszt
az elektromos ülésekhez. A hátsó ülés 60:40 arányban osztott és
ledönthető, hosszabb tárgyak szállításánál az opcionális,
lehajtható háttámlájú első utasülés jöhet jól.
Négy motorváltozattal indul a Golf
értékesítése, melyek közül három, az 1,4-es 75 lovas benzines, az
1,6-os FSI, azaz közvetlen befecskendezéses benzines 115 lóerővel
és az 1,9-es PDTDI 105 lóerővel nem újdonság. Annál frissebb a
kétliteres, tizenhat szelepes TDI, amely vagy egy új
hatsebességes kézi, vagy egy hatsebességes DSG váltón keresztül
küldi 140 lóerejét a kerekekre. Később további négy motor,
köztük két FSI és egy szívódízel csatlakozik a választékhoz.
Mindeközben lassan elkészül majd egy sportos csúcsváltozat is, mely
minden bizonnyal méltó utóda lesz a mostani R32-esnek. Az automata
és DSG váltóval szerelt modellek 2004 elején kerülhetnek a
kereskedésekbe, és természetesen Frankfurtban lehet először
megtapogatni majd az ötös Golfot.
forrás: AutoIndex