A Ford Explorerre épülő autó teljes neve Smart,
Safe Research Vehicle, röviden S2RV, azaz az Okos, Biztonságos
Kísérleti Jármű.
Fejlesztéseinek egy része már piacon van, de van pár apróság,
ami csak a jövőben kerül a gépjárművekbe.
Ilyen lehet például a vezető igényeihez konfigurálható
műszerfal: a sofőr maga választhatja ki, hogy milyen adatokra,
műszeregységekre kíváncsi, és ezeket a saját ízlésének megfelelő
színben és méretben jelenítheti meg.
A dearborni Ford Kutatóintézet másik, ha
nem is teljesen újszerű, de hasznos és az autóba épített
találmánya az Active Night Vision.
Az autó előtti területet egy emberi szemmel láthatatlan, de a
kamera számára látható lézerfény világítja meg, nagyobb mértékben,
mint a bevett nagy fényerejű fényszórók. A középső visszapillantó
tükör fölé épített infravörös szenzor érzékeli az adást, és
világos, nagyfelbontású képet küld tovább a HUD, azaz az elénk
vetített képernyő számára.