Ők ugyanis készítettek egy még kegyetlenebb,
220 lovas variációt az új turbóból, keményített (de hova?)
futóművel és némi karosszéria-kezeléssel. Az első VXR jelzésű
járművet főként azoknak a vásárlóknak kínálják, akik
track day-eken, esetleg kisebb versenyeken akarnak indulni a
mindennapi használaton kívül. Legalábbis így hangzik a hivatalos
szöveg, szerencsére a Totalcart nem lehet megtéveszteni ilyen olcsó
marketinges blablával, hiszen nyilvánvaló: már
a sima szívómotoros változat is teljességgel alkalmatlan a
mindennapi használatra.
A motor egyébként egyszerű tuningpiaci kiegészítőkkel
könnyedén feltekerhető akár 250 lóerősre is, a készítők csak a
zajkibocsátási korlátozások miatt álltak meg félúton. A VXR 0-100
km/h-s gyorsulása négy másodperc alá csökkent, ezzel pedig még a
legdurvább sportkocsiknak is szerezhet kellemetlen perceket.
A megnövekedett teljesítményhez ültetett,
szélesített futómű és a Lotus Exige-ről származó nagyobb kerekek
járnak. Lecserélték a fékeket is, a nagyobb tárcsák hűtését
szolgálja a lökhárító új kialakítása. Nagyobbak lettek az oldalsó
kopolytúk, és egy nagy sebességnél szükséges könyvespolcot (hátsó
szárnyat) biggyesztettek a fenekére.
Belül különleges VXR mintázatú, négypontos övvel szerelt
sportüléseket találunk, és az autó rendelhető becsövezve is.
Érdemes viszont sietni a megrendelésekkel, mivel mindössze 25
darabot gyártanak a csúcs VX-ből, és ebből ötöt már el is adtak,
februári kiszállítással. Nagy tragédia akor sincs, ha nem sikerül
fölkerülni a várólistára, mivel a kiegészítők nagy része kit
formájában amúgy is kapható lesz.
Csak azt nem tudjuk, hogy
az Opel is kiadja-e a tuningolt változatot, vagy a bal
oldalon vezetők kiváltsága marad a szuper VX/Speedster?
forrás: AutoExpress