Akinek kevés a Speedster Turbo...

2003.07.24. 14:14

 
   
   

Ők ugyanis készítettek egy még kegyetlenebb, 220 lovas variációt az új turbóból, keményített (de hova?) futóművel és némi karosszéria-kezeléssel. Az első VXR jelzésű járművet főként azoknak a vásárlóknak kínálják, akik track day-eken, esetleg kisebb versenyeken akarnak indulni a mindennapi használaton kívül. Legalábbis így hangzik a hivatalos szöveg, szerencsére a Totalcart nem lehet megtéveszteni ilyen olcsó marketinges blablával, hiszen nyilvánvaló: már a sima szívómotoros változat is teljességgel alkalmatlan a mindennapi használatra.
A motor egyébként egyszerű tuningpiaci kiegészítőkkel könnyedén feltekerhető akár 250 lóerősre is, a készítők csak a zajkibocsátási korlátozások miatt álltak meg félúton. A VXR 0-100 km/h-s gyorsulása négy másodperc alá csökkent, ezzel pedig még a legdurvább sportkocsiknak is szerezhet kellemetlen perceket.

 
   
   

A megnövekedett teljesítményhez ültetett, szélesített futómű és a Lotus Exige-ről származó nagyobb kerekek járnak. Lecserélték a fékeket is, a nagyobb tárcsák hűtését szolgálja a lökhárító új kialakítása. Nagyobbak lettek az oldalsó kopolytúk, és egy nagy sebességnél szükséges könyvespolcot (hátsó szárnyat) biggyesztettek a fenekére.
Belül különleges VXR mintázatú, négypontos övvel szerelt sportüléseket találunk, és az autó rendelhető becsövezve is.
Érdemes viszont sietni a megrendelésekkel, mivel mindössze 25 darabot gyártanak a csúcs VX-ből, és ebből ötöt már el is adtak, februári kiszállítással. Nagy tragédia akor sincs, ha nem sikerül fölkerülni a várólistára, mivel a kiegészítők nagy része kit formájában amúgy is kapható lesz.
Csak azt nem tudjuk, hogy az Opel is kiadja-e a tuningolt változatot, vagy a bal oldalon vezetők kiváltsága marad a szuper VX/Speedster?

forrás: AutoExpress