Erős európai eladások a Mazdánál

2003.08.01. 14:33

 
   
   

10 %-kal több autót adott el világszerte a legkisebb japán autógyártó az idei év második félévében, mint tavaly ilyenkor. A cég összes eladása elérte a 245.000-et, ami nagy részben a Mazda6/Atenza típus sikerének köszönhető. A legnagyobb növekedés Európában volt tapasztalható, ahol 57.000 Mazda talált gazdára, mintegy 34 %-kal több mint tavaly. Japánban is mintegy 2,9 %-kal növekedtek az eladások, míg Amerikában alig kimutatható csökkenés volt tapasztalható: ezen a piacon összesen 77.000 autó kelt el. A negyedév eredményei alapján a Mazda nem változtatott korábbi pénzügyi előrejelzésein: a teljes, 2003 április 1-től 2004 március 31-ig tartó pénzügyi évre a forgalom 2,4 %-os növekedését és a nyereség 24 %-os emelkedését jósolják.