Ezúttal az
Alphard kisbuszba szereltek új hajtásláncot a Toyota mérnökei. A
kizárólag Japánban forgalmazott nyolcszemélyes típus
benzin-elektromos változatába nem a Priusnál használt megoldásokat
találjuk: az Alphard első kerekeit továbbra is egy 2,4 literes
benzinmotor hajtja,
a villamos hajtás pedig hátsó kerekeken keresztül segít be a
haladásba. A Toyota közleménye szerint ezzel a megoldással
legalább akkora előnyök járnak, mint a korábbiakkal: a kisbusz
fogyasztása a mérések szerint
elérheti az 5,8 litert 100 km-en, károsanyag-kibocsátása
pedig 75 %-kal alacsonyabb, mint a Japánban érvényes norma.
Emellett a hibridhajtáshoz szükséges nagyteljesítményű elektromos rendszer másra is jó: az Alpahard hibridben szabványos konnektorokat táplálnak róla, így az autóban akár háztartási eszközök - porszívó, mikrohullámú sütő vagy hajszárító - használatára is lehetőség van. Sokat utazó rendmániás háziasszonyok és takarékos nagycsaládosok számára nyilván rossz hír, hogy a jármű egyelőre kizárólag Japánban lesz kapható, ahogy a Priust leszámítva az összes hibridhajtású Toyota, de a hajtásrendszer egy következő változatával állítólag találkozhatunk majd a Lexus RX terepjáró hamarosan bemutatkozó hibrid-változatában, amelyet a korábbi hírek szerint világszerte forgalmaznak majd.