Hat új négykerékhajtású modellel és az E500
kombival bővül a paletta. Az új 4MATIC hajtásrendszerrel felszerelt
modellek háromféle - 2,6, 3,2 és 5 literes - motorral és kétféle -
kombi és limuzin - karosszériával rendelhetőek. Az összes
négykerék-hajtású típusváltozat
kizárólag automataváltóval készül, és
szinte minden létező elektronikus segédberendezést beléjük
zsúfolnak: az alapfelszerelés része az ESP, a 4ETS nevű
kipörgés-gátló, a kerekenkénti fékerő-szabályozás (SBC) és a
sebességfüggő erőszükségletű szervokormány. Emellett a 4MATIC
típusokba a Mercedes DISTRONIC fantázianevű sebességtartó
elektronikájának továbbfejlesztett változata kerül, amely
különleges körülmények között, például lejtőn lefelé nagy
terhelésnél is jól működik.
A másik újdonság a két- és négykerék-hajtással
is megrendelhető E500 kombi, amelybe az
ötliteres 306 lóerős V8-as motor mellé már az új,
hétsebességes automataváltót építik. Az autó
alapfelszerelésének része emellett az AIRMATIC DC nevű légrugózás
és a négyzónás automata klímaberendezés, hogy csak a néhányat
említsük a hosszú listából. Emellett a V8-as motornak köszönhetően
sportautókat megszégyenítő menetteljesítményekkel rendelkezik:
0-ról 100 km/h-ra 6,5 másodperc alatt (a 4MATIC változat 6,8
másodperc alatt), 60-ról 120 km/h-ra pedig 6,2 másodperc alatt
gyorsul. A végsebességet természetesen elektronika korlátozza 250
km/h-ra, viszont a fogyasztása vegyes ciklusban 11,6 liter 100
km-en, ami ebben a kategóriában nem is tűnik soknak.
Az újdonságokat valamikor az év vége felé kezdik forgalmazni. A legolcsóbb, az E240 4MATIC limuzin 42.456 euróba (átszámítva 11,2 millió Ft), a legdrágább, az E500 4MATIC kombi pedig 62.408 euróba (16,4 millió Ft) kerül majd Nyugat-Európában.