Az Opel egyik újdonsága az átalakított Agila,
amely új arccal és két új motorral igyekszik megtartani a vásárlók
érdeklődését. A formai módosítások nem túl látványosak: mindössze
az új lökhárítók jelentenek első pillantásra észrevehető
újdonságot. Az első műanyag idom felső pereménél
a hűtőmaszkot egy másfél ujjnyi vízszintes csík szeli ketté a'la
Chevrolet, és az alsó légbeömlőt is átformálták. Egy keveset a
belső téren is módosították, így új lett a korménykerék és a
kárpitok színe is változott. A legnagyobb fejlődés egyértelműen a
motortérben érhető tetten. Az eddigi egyliteres motort a Twinport
hengerfejes 60 lóerős változat váltja fel, a választék pedig a
Fiat-féle 1,3 literes dízellel bővül. Ezzel
az összes motor amely az Agilába kerül, teljesíti a 2006-ben
életbe lépő EU4 környezetvédelmi normarendszer feltételeit.
További újdonság, hogy ezen túl minden Agila alapfelszereléséhez
hozzá tartozik majd az ABS és a legtöbb változat az eddiginél jobb
biztonsági felszerelésekkel érkezik. Az első példányok hamarosan
meg is érkezhetnek, Nyugat-Európában a kereskedések már csak a
frissebb típusra vesznek fel rendeléseket.
A másik újdonság a dízel részecskeszűrő,
amelyet egy új motorral együtt mutatnak be a közönségnek
Frankfurtban szeptember közepén. Az elsőként
a Vectrában és a Signumban látható - vélhetően Fiat eredetű -
1,9 literes CDTI Ecotec fantázianevű motorról egyelőre keveset
tudunk, de a részecskeszűrőről hosszan értekezik az Opel
sajtóközleménye. A lényeg annyi, hogy a szerkezettel az új
dízelmotor könnyedén teljesíti az EU4 normákat, a működéséhez
semmiféle adalékra nincsen szükség, és a csereintervallum sincsen
meghatározva: megfelelő vezetési stílus és üzemanyag-minőség
mellett a szerkezet állítólag igen hosszan működőképes maradhat.