Igazi meglepetést okoztak az els? adatok a Honda Civic következ?
generációjának ötajtós változatáról: az új típus egy tágas családi autó
hatását kelti szemben az el?d sportos karakterével.
Az angliai Swindonban készül? modell rövid orra, és magasra
húzott tet?vonala inkább a mai egyter?ekre emlékeztet, a formaterv
pedig élesen elüt a többi Hondáétól, leginkább az Opel Astra, vagy a
Suzuki Wagon R+ jut az ember eszébe. A térkínálat kétségtelenül
el?nyére változott: az megnövekedett tengelytávnak, és a magas
építésnek köszönhet?en
jelent?sen megn?tt a hasznos tér, a gyár egyenesen kategóriája
legtágasabb autójaként emlegeti a jövevényt.
A VTEC II jel? motorok kísértetiesen hasonlítanak az el?dökben
használt kisebb egységekhez, a kisebb 1,4 literes 90 lovas, a nagyobb
pedig 1,6-os 110 lóer?s, bár a hírek szerint ezek a gépek jóval
rugalmasabbak, és takarékosabbak lesznek az eddigieknél. Sajnos a nagy
teljesítmény?, 150 lovas ezerhatosról eddig semmi hír, bár lehet, hogy
a kés?bbiekben ilyen irányban is b?vül a paletta. A típus egyik nagy
újdonsága az elektromos kormányszervó, amely állítólag el?segíti az
autó pontosabb irányítását. A futóm? is új, stabilabb, és némileg
feszesebb lett.
Arról egyel?re nincs hír, hogy lesznek-e további
karosszéria-változatok, illetve hogy mely variánsokat forgalmazzák majd
Európában. Az eddigi ismereteink szerint Amerikában és Japánban
elérhet? lesz egy kupé, és egy négyajtós változat is.