Daewoo Lacetti Frankfurtban

2003.08.08. 12:57

 
   
   

A GM-Daewoo Európában tartja az új kompakt modell világpremierjét. A Lacetti gyakorlatilag a Nubira ötajtós változata, ami már a nevéből is kiderül: Dél-Koreában a négyajtós modell is a Lacetti névre hallgat. Úgy látszik, a Daewoonál rájöttek, hogy nem elég egyszerűen levágni a csomagtartót a négyajtósról, ahogy a korábbi sorozatnál tették, ezért az autó eleje és hátulja is jelentős áttervezésen esett át. Fura mód ez azzal jár, hogy a Lacetti orráról hiányzik a jellegzetes, három osztatú hűtőrács, helyette a Kalosnál megszokott, kissé jellegtelen vízszintesen kettéosztott formával találkozhatunk. Az összhatás - hála az ItalDesign közreműködésének - egész egységes és kellemes, bár a gömbölyded orr-rész és a Nubirából megmaradt éles oldalvonal elég erős kontrasztot alkot. A karosszéria egyik fő erénye a sajtóközlemény szerint a nagyméretű lábtér, a csomagtartó mérete viszont nem különösebben megdöbbentő, összesen 275 liternyi motyó pakolható bele.

 
   
   

A típus három motorváltozattal mutatkozik be. Az alapváltozatban 1,4 literes 92 lóerős motort találunk, amely az adatok alapján egészen jól mozgatja a 4,295 méteres karosszériát: az autó 11,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, és akár 172 km/h sebességre is képes. Az autó átlagfogyasztása 7,2 liter 100 km--en, bár a sajtóközlemény szerint ez csak előzetes adat. A másik két motort a Nubirában is megtaláljuk. Az 1,6 literes 109 lóerős, ezzel a gyorsulás 100 km/h-ra 10,7 másodperc alatt lehetséges, a végsebesség 187 km/h, a fogyasztás vegyes ciklusban 7,1 liter. A csúcsmodellbe az 1,8 literes 122 lóerős négyhengeres kerül, amely 9,5 másodperc alatt képes az autót 100 km/h-ra gyorsítani, sebessége elérheti a 194 km/h-t, az átlagfogyasztása pedig 100 km-en 7,5 liter. Az utóbbi két motorváltozathoz az ötsebességes kézi váltó mellett négysebességes automata is rendelhető. Mivel a típus tervezésekor elsősorban az európai piac igényeit vették figyelembe, ezért a futómű hangolását egy angol cégre, a Milbrookra bízták, amely korábban már a Nubira európai változatának átdolgozásában is részt vett, így a Lacettit a gyáriak szerint meglehetősen feszes rugózás és biztos úttartás jellemzi.

A típus a tervek szerint 2004 februárjában kerül az autókereskedőkhöz, a cég ígérete szerint kategóriájában határozottan kedvező áron és gazdag felszereltséggel.