A GM-Daewoo Európában tartja az új kompakt
modell világpremierjét. A Lacetti
gyakorlatilag a Nubira ötajtós változata, ami már a nevéből
is kiderül: Dél-Koreában a négyajtós modell is a Lacetti névre
hallgat. Úgy látszik, a Daewoonál rájöttek, hogy
nem elég egyszerűen levágni a csomagtartót a négyajtósról,
ahogy a korábbi sorozatnál tették, ezért az autó eleje és hátulja
is jelentős áttervezésen esett át. Fura mód ez azzal jár, hogy a
Lacetti orráról hiányzik a jellegzetes, három osztatú hűtőrács,
helyette a Kalosnál megszokott, kissé jellegtelen vízszintesen
kettéosztott formával találkozhatunk. Az összhatás - hála az
ItalDesign közreműködésének - egész egységes és kellemes, bár a
gömbölyded orr-rész és a Nubirából megmaradt éles oldalvonal elég
erős kontrasztot alkot. A karosszéria egyik fő erénye a
sajtóközlemény szerint a nagyméretű lábtér, a csomagtartó mérete
viszont nem különösebben megdöbbentő,
összesen 275 liternyi motyó pakolható bele.
A típus három motorváltozattal mutatkozik be.
Az alapváltozatban 1,4 literes 92 lóerős motort találunk, amely
az adatok alapján egészen jól mozgatja a 4,295 méteres
karosszériát: az autó 11,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h
sebességet, és akár 172 km/h sebességre is képes. Az autó
átlagfogyasztása 7,2 liter 100 km--en, bár a sajtóközlemény szerint
ez csak előzetes adat. A másik két motort a Nubirában is
megtaláljuk. Az 1,6 literes 109 lóerős, ezzel a gyorsulás 100
km/h-ra 10,7 másodperc alatt lehetséges, a végsebesség 187 km/h, a
fogyasztás vegyes ciklusban 7,1 liter. A csúcsmodellbe az 1,8
literes 122 lóerős négyhengeres kerül, amely 9,5 másodperc alatt
képes az autót 100 km/h-ra gyorsítani, sebessége elérheti a 194
km/h-t, az átlagfogyasztása pedig 100 km-en 7,5 liter. Az utóbbi
két motorváltozathoz
az ötsebességes kézi váltó mellett négysebességes automata is
rendelhető. Mivel a típus tervezésekor elsősorban az európai
piac igényeit vették figyelembe, ezért
a futómű hangolását egy angol cégre, a Milbrookra bízták,
amely korábban már a Nubira európai változatának átdolgozásában is
részt vett, így a Lacettit a gyáriak szerint meglehetősen feszes
rugózás és biztos úttartás jellemzi.
A típus a tervek szerint 2004 februárjában kerül az autókereskedőkhöz, a cég ígérete szerint kategóriájában határozottan kedvező áron és gazdag felszereltséggel.