Négyajtós VW Polo Frankfurtban

2003.08.21. 12:10

Két új Polo változat és számos kisebb újdonság bújik meg a Golf nagyszabású bemutatója mellett.

A legfontosabb újdonság a Polo Classic utódja, amelyet tavaly év végén mutattak be Brazíliában. Korábban úgy tudtuk, hogy ez a típusváltozat nem is jelenik meg a VW európai kínálatában, de úgy látszik, a cég vezetése meggondolta magát. Az autó ugyan a Polo műszaki alapjaira épül, de a Volkswagen do Brasil mérnökei a B-oszloptól hátrafelé teljesen áttervezték, hogy a "puttonyosítás" ne rontson az autó megjelenésén.

A négyajtós Polo 280 mm-el hosszabb a csapott hátú változatnál, ami lehetővé tette a 432 literes csomagtér kialakítását, sőt, a gyári sajtóközlemény szerint még a hátsó utasok lábterének növelésére is lehetőséget nyújtott. A típus négyféle motorral lesz megrendelhető: egy 64 és egy 75 lóerős dízelmotorral, valamint egy 1,4 literes 75 lóerős és egy 1,6 literes 101 lóerős benzinessel. A típusváltozat forgalmazása már az ősz folyamán megkezdődik majd.

A Polo másik, szintén Frankfurtban bemutatkozó változata a Fun névre hallgat, és a mostanság gombamód szaporodó "életstílus-modellek" körét gyarapítja. A típus gyakorlatilag egy 20 mm-el megemelt hasmagasságú ötajtós Polo masszivitást sugalló fényezetlen lökhárító-peremekkel és küszöbökkel, és 17 hüvelykes könnyűfém felnikre szerelt alacsony profilú, 215/40-es gumikkal. A belső tér stílusát új anyagokkal, sportülésekkel és számos egyéb aprósággal igyekeztek feldobni a VW formatervezői. Ahogy az a fenti felsorolásból is egyértelműnek látszik, hogy a változtatásoknak nincs sok praktikus értéke, inkább egyfajta fiatalos hangulat megteremtése lehetett a tervezők célja. Az autót négyféle benzinmotorral (55-100 LE) és kétféle dízellel (75 és 100 lóerő) kínálják majd.

További újdonságot jelent a Phaeton 120 mm-el hosszabb tengelytávú változata, amely az eddiginél is tágasabb helyet nyújt a hátul utazóknak, és az alapfelszereltség részeként jár hozzá egyebek közt az üvegezett napfénytető, a Vienna fantázianevű bőr kárpitozás és a hátsó utasok által külön állítható légkondicionáló. A típust V6-os motorral nem gyártják, csak V8-as és W12-es benzinmotorokkal valamint a VW V10-es turbódízelével kínálják majd.

A Volkswagen többi frankfurti újdonsága elsősorban a már meglévő modellek felszereltségét érinti. A csapotthátú Polókban például bemutatkozik a jól ismert 130 lóerős turbódízel motor, a Beetle Cabriolet 100 lóerős dízelmotort kap, a Touran motorpalettája pedig a kétliteres 150 lóerős FSI benzinmotorral bővül. A Touareg terepjáró öthengeres TDI motorához pedig automataváltó is rendelhető lesz a jövőben.