Tovább él a Hindustan Ambassador

2003.08.25. 14:14

Ki tudja hányadszor újítják fel az indiai autógyártást megalapozó őskövületet. A típus, amely a Morris Oxford kisautó alapján 1948 óta szinte változatlan külsővel készül, most új hűtőráccsal, és számos műszaki újítás segítségével igyekszik felvenni a versenyt a dédunokák hadával. Olyan szenzációsan újszerű megoldásokról van szó, mint az autó színére fényezett lökhárítók, a szervokormány, a fékrásegítő és az átlátszó fényszóró-üvegek, amelyek nyilvánvalóan igen vonzóvá teszik majd a típust a leendő vásárlók szemében. Így a viszonylag modern Isuzu motorokkal kínált típus felszereltségében lassan felveszi a versenyt egy Európai vagy japán modell teljességgel kicsontozott, Kelet-Európába szánt alapkivitelével. Az Ambassador Grand néven forgalomba kerülő új modellváltozatból 2.000 példányt szeretne eladni a gyártó, míg a fapadosabb változatokkal együtt a cél a 18.000-es álomhatár átlépése egy év alatt. Ez a cél azonban igen nagy optimizmusra vall: tavaly 14.000 autó kelt el, és már ez is óriási teljesítmény olyan ellenfelekkel szemben mint az Európában is piacképes modern Tata Indica, a Maruti-Suzuki korszerű típusai, az előző Ford Fiesta lépcsőshátú változata, a Ford Ikon és a többi európai és távol-keleti gyártmány, amelyek egyre gyakrabban tűnnek fel India útjain.