Kétüléses sportkocsi a Volkswagentől

2003.09.02. 10:05

Concept R néven mutatkozik be a középmotoros roaster-prototípus Frankfurtban. Egyetlen pillantással felmérhető, hogy a tanulmányautó nem tartozik a "tipikus Volkswagen" kategóriába: az izgalmasan domborodó kerékjárati ívek, a lámpák sajátos formája és az autó arányai is szokatlanul merész megoldásnak mondhatók a konszern ultra-konzervatív formavilágához képest, csupán a hűtőmaszk formája hordoz némi Phaetonos beütést. Persze mindez nem a véletlen műve: a Concept R, amely a VW új formatervezési főnökének, Murat Günaknak az egyik első munkája, azzal a határozott céllal készült, hogy új formai megoldásokat mutasson be a nagyközönségnek, és egyben megmutassa, hogyan is képzelnek el a cégnél egy vérbeli sportkocsit.

A roadster-tanulmány persze nem lenne teljes megfelelő műszaki megoldások nélkül, így a cég mérnökei a jól ismert kis hengerszögű 3,2 literes V6-os 265 lóerős változatát építették be a vezető mögött kialakított motorházba. A hathengeres tiszteletet parancsoló menetteljesítményekhez segíti a könnyű kétülésest: a 100 km/h eléréshez mindössze 5,3 másodpercre van szüksége a Concept R sofőrjének, legnagyobb sebessége pedig elérhetné a 269 km/h-t, ha az elektronika nem avatkozna be 250-nél.

Érdekes módon a VW sajtóközleménye megemlíti, hogy a roadster 4,16 méteres hossza és 1,78 méteres szélessége csaknem megegyezik az új Golf megfelelő méreteivel, így nem nehéz eljutni addig a - némiképp spekulatív -következtetésig, hogy a tanulmányautó valószínűleg az új kompakt modell alkatrészeire épül. Ez akár azt is jelentheti, hogy a mindössze 1,25 méter magas járművet nem is választja el túl sok a sorozatgyártástól. Mindössze néhány részletmegoldás tűnik túl bonyolultnak a megvalósításhoz. Ilyen például a mereven beépített ülések hátrányait ellensúlyozó mozgatható kormány-pedálsor-műszeregység hármas, vagy a sofőr illetve az utas alakjához igazodó, állítható keménységű ülések.