További európai sikerekre számít a Mazda

2003.09.05. 13:46

A márciusi előrejelzéseknél is jobb eredményt vár a japán cég a 2003-2004-es üzleti évre. Az előzetes várakozások szerint 220 ezer új autót adnának el az idén április 1-től jövő év március 31-ig tartó időszakban, de a cég legújabb várakozásai szerint az eladások akár meg is haladhatják ezt az értéket. Stephen Odell, a Mazda marketing-részlegének vezetője szerint a további növekedés kulcsa a Mazda3 típus lehet, amely a vezető szerint épp a megfelelő autó az európai piac meghódítására. A típusból csak Európában mintegy 50 ezer példányt szeretnének eladni évente. Új célszámokat egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, de annyit elárultak, hogy a Mazda3 segítségével szeretnék a jelenlegi 1,3 %-os piaci részesedésüket 1,5 %-ra növelni Európában. Az új kompakt típusnak egyébként a többi piacon is jelentős szerepet szánnak: az évi 250 ezer darabos gyártásból mintegy 100 ezret az Egyesült Államokban, 25 ezret Japánban, a maradékot pedig elsősorban Ausztráliában és a többi távol-keleti piacon szeretnék értékesíteni.