Új haszonjármű a Renault-tól: New Master

2003.09.16. 12:03

A névadással nem sokat vacakoltak, az eredeti típusjelzés elé biggyesztett New szócska jelzi, hogy ez a Renault teherautó bizony újdonság. Külsőleg leginkább a derekasan átdolgozott orr-rész különbözteti meg elődjétől. Természetesen belül is számtalan változtatás történt, ezek közül talán legszembetűnőbb és kényelmesebb, hogy a váltókar a padlóról a műszerfalra került.
Négyféle teljesítménnyel rendelhető a New Master: 1,9 dCi 82 lóerővel, a korábbi 90 lovast felváltó 100 lóerős 2,5 literes dCi, vagy ugyanennek a motornak a korábbi Masterben is alkalmazott 115 lovas változata, és a paletta csúcsán álló háromliteres dCi, mely 136 lóerejével álló helyzetből 13,4 másodperc alatt gyorsítja a teherautót 100 km/h-s sebességre, természetesen terheletlen állapotban.
A New Master háromféle hosszúságban lesz kapható 4,89 m és 5,8 m között, számtalan karosszériaváltozattal. A dCi motorok takarékosságának és a százliteres tanknak köszönhetően a gyári adatok szerint még a háromliteres motorral is majd 1000 kilométert lehet megtenni.
Az autó hivatalos bemutatója október 16-án, az amszterdami RAI Show-n lesz. 2004-től pedig a Renault személyautóiból származó parkolóradar is rendelhető lesz a Masterhez, mely ekkora testhez igazán hasznos kiegészítő.