A Land Rover piacra dobta történelmének egyik
legjelentősebb szerszámját, a legendás 4 és 4,6 literes V8-as
motorok gyártásához szükséges gyártósort, amelyen számtalan nagyszerű
Landy motort raktak össze az évek során.
A berendezések egy részét alig öt évvel ezelőtt, 1998-ban
installálták a Solihullban található gyárban, így kissé érthetetlen
miért akarnak tőlük máris megszabadulni. A gyár szóvivője segített a
rejtély megfejtésében:
"Amikor a Ford védőszárnyai alá kerültünk, született egy döntés,
hogy a jövőben a Land Roverek motorjait inkább a konszern egy másik
típusából vesszük majd át. Ez az idő elérkezett, és a váltást mostantól
2006-ig bezárólag meg kell valósítani. Egyelőre nincsenek kötött
dátumok, vagy akár elképzelésünk a felszerelések eladási áráról. Most
csak megpróbáljuk felmérni, hogy egyáltalán lenne-e igény valaki
részéről az említett szerkezetekre."
A gyártósor a mai napig is üzemel, itt készül a Dicovery-k
körülbelül felének a motorja. A licenszet 1965-ben vásárolták meg a
Buicktól, azóta az egység több Range Roverben, Morgan, Triumph és
Marcos modellekben teljesített szolgálatot, tehát valóban
a brit autóipar egyik jelentős darabja kerül kalapács alá.
A komoly érdeklődők ajánlattétel előtt megtekinthetik a sort
működés közben, kérdés ki jöhet számításba egy ilyen jellegű
beruházásnál, mint potenciális vevő. Maga a hengerfejeket gyártó gép
3,8 millió angol fontba került újonnan, és ez csak egy apró darabja a
készletnek.
"Bárki vásárolja meg a sort, az elszállításáról is gondoskodnia
kell, a raktározáshoz pedig elég nagy garázsra lesz
szükség"-mulatott jóízűen saját tréfáján a szóvivő.