A Renault a legkelendőbb márka Európában

2003.09.17. 16:23

Az Európai Autógyártók Szövettsége (ACEA) közzétette legújabb adatait, amelyek a januártól augusztusig tartó időszak eladási számait mutatják. Az egyes márkanevek alatt eladott autók számát tekintve a Renault bizonyult a legsikeresebbnek: a franciák nem kevesebb, mint 1.056.853 autót értékesítettek a vizsgált időszakban. A második a VW lett minimális hátránnyal, a német gyártó eredménye 1.018.972 autó volt. A harmadik és negyedik helyet a Ford és a Peugeot foglalja el, a sorrend viszont nagyon kevésen múlt: a Ford 882.228 autót adott el, de Peugeotból is csak 36 példánnyal kevesebb fogyott. A cégcsoportok sorrendje teljesen máshogy fest: az első hagyományosan a VW csoport 1.818.917 járművel, majd a PSA (1.485.037), a Ford Europe (1.118.652), a Renault (1.056.853), a GM Europe (970.359) és a Fiat Auto (824.135) következik. 2003 első nyolc hónapjában a 18 vizsgált országban 9.041.835 autó kelt el. A legnagyobb piac továbbra is Németország, itt 1.966.415 járművet vásároltak, majd a britek következnek a sorban 1.544.247 autóval. A harmadik legnagyobb piac az olasz, ahol 1.458.000 jármű talált gazdára, negyedik pedig a francia 1.256.447 eladott autóval. A 18 EU és EFTA tagállamban a legutolsó hónap eredményei alapján mindössze öt országban regisztráltak növekedést, az általános tendencia azonban továbbra is a kereslet csökkenése.